רכבה של משפחת שפירא
רכבה של משפחת שפיראצילום: שלומית גולדין-הלוי

אבנר ורות שפירא שוהים כל העת לצד מיטת בתם אילה בת ה-11 שמאושפזת ב"תל השומר" במצב קשה, מאז הפיגוע שאירע ביום חמישי האחרון במעלה שומרון.

אילה נפגעה מבקבוק תבערה שהושלך לתוך המכונית והתלקח. האב ובתו הצליחו לחלץ את עצמם מהרכב הבוער והלכו כמה מאות מטרים עד הבית, שם המתינה להם האם רות. "רות ראתה את אילה, אבל כנראה היא מתפקדת יותר טוב ממני", סיפר האב לעיתון ''ידיעות אחרונות'', "היא לקחה אותה למקלחת והתיזה עליה מים קרים".

רות סיפרה, "החזקתי אותה כל הזמן שתדבר, עד הרגע שהרדימו אותה באמבולנס. אני לא יודעת מאיפה היו לי הכוחות".

אילה נותחה שלשום על מנת לטפל בבצקת בגרונה ובכוויות, אך עדיין נשקפת לה סכנת חיים. הוריה מבקשים להתפלל לרפואתה.

ד"ר איתי פסח, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים שיבא בתל השומר, עדכן כי "הילדה הובאה לפה כשהיא סובלת מכוויות נרחבות בגופה. היא עברה ניתוח ראשון בסדרה של ניתוחים שצפויים לה. מצבה מוסיף להיות קשה אך יציב. היא תמשיך להיות מאושפזת בטיפול נמרץ גם בימים הקרובים. היא עדיין בסכנת חיים, אך מצבה השתפר מאז שהגיעה".

לדברי מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, פרופ' אייל וינקלר, לאילה מצפה מאבק ארוך לשיקום. "אשפוזים במצבים כאלה יכולים להימשך חודשיים־שלושה, ושחזורי הפנים יכולים להימשך עוד יותר, אבל אנחנו אופטימיים וחדורי רצון להצליח", אמר.

תיעוד: תפיסת המחבלים

אמש הותר לפרסום כי נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע ביום חמישי. מהשב"כ נמסר כי כעבור מספר שעות לאחר הפיגוע נעצרו מספר חשודים, ערבים מהכפר עזון שבשומרון. בחקירתם הודו שני המחבלים, אחד מהם קטין כבן 16, כי יצאו מעזון לכיוון הכביש המוליך ממעלה שומרון ליישוב אל מתן במטרה להשליך בקבוק תבערה לעבר רכבים.

השניים המתינו בצד הדרך, הבחינו בכלי רכב הנעים על הציר, אז הדליקו את בקבוק התבערה והשליכו אותו לעבר אחד מכלי הרכב אשר נפגע והתלקח. לאחר מכן נמלטו השניים חזרה לכפר עזון, ונעצרו לחקירת שב״כ עוד באותו הלילה.