שחר (משמאל). זעזע את הקבוצה
שחר (משמאל). זעזע את הקבוצהצילום: פלאש 90

שחר חדש. לפני זמן קצר, בתום פגישה בין הבעלים של חיפה יענקלה שחר לבין המאמן הירוק אלכסנדר סטנוייביץ', הודיע הבעלים למאמן הסרבי על סיום דרכו במועדון מהכרמל.

הודעה זו של הבוס בירוק אינה הפתעה של ממש, זאת לאחר פתיחת עונה מהגרועות ביותר שידעו בחיפה. 

כזכור, במהלך הקיץ, לאחר מספר עונות קשות בהם התחלפו מאמנים וסגל שחקנים גדול בקבוצה הירוקה, החליט יענקלה שחר הבעלים הוותיק של חיפה על סדר יום חדש.

שחר ראה את ההצלחה הגדולה של צוות האימון הזר אצל היריבה מכבי תל אביב וקינא. שחר חשב כי לאחר שנים של צעידה במקום ותחלופת מאמנים גדולה, הגיע הזמן להנחית במועדון הירוק מאמן בעל שם עולמי ובעדיפות לכזה שיהיה זר ולא מקומי. לשם כך הנחית שחר במועדון הירוק את הכישרון העולה, אלכסנדר סטנוייביץ' הסרבי מפרטיזן בלגרד.

הסרבי הגדול קיבל לידיו את כל השחקנים שביקש - החל מאידריסו החלוץ שבא מגרמניה ונזרק בעקבות בעיות משמעת, דרך סטויקוביץ' השוער הסרבי יקיר ליבו של המאמן, וכלה ביוסי בניון היהלום שחזר לעונה אחרונה בקריירה המקצוענית ושב לביתו לאחר עונות רבות בטופ האירופי. עם סגל שחקנים כזה, בחיפה כיוונו למקום ראשון וכל דבר אחר - כישלון.

למרות אצטדיון חדיש ומפואר שבכל משחק מלא עד אפס מקום ו-30,000 אוהדים נותנים תחושת בייתיות, הירוקים לא הצליחו לשמור על יציבות ופתחו את העונה בצורה איומה. דיברו על קרעים, על מצב חברתי רעוע ועל בעיות מקצועיות אבל תמיד שמו של המאמן לא היה אחד מהאשמים.

לאחר ניקוי האורוות ודווקא לאחר מספר ניצחונות רצופים שמיקמו את הירוקים מהכרמל במקום הרביעי בטבלת ליגת העל, החליט הבעלים הירוק על פרידה מהמאמן הסרבי וממילא על זניחת חזונו למאמן זר. כנראה שלסגל שחקנים כזה דרוש מאמן ישראלי בלבד, כזה שיבין את המנטליות, את השפה ובעיקר את הרקע לחוסר המקצועיות.

הפרידה היום כאמור מגיעה לאחר ההפסד המביש אמש לבית"ר ירושלים בתוצאה 3-1 לאחר שכבר הובילו ראשונים משער בדקה ה-75. אחת הביקורות על ההפסד אמש עסקו בהחלטתו התמוהה של המאמן הירוק על הוצאתו של שחקן הגנה למרות יתרון מזערי.

ב-15 משחקים תחת אימונו של הסרבי מכבי חיפה הייתה לאחת הקבוצות החלשות ביותר בליגת העל שבכדורגל, בטח ביחס לסגל השחקנים של הקבוצה הירוקה.

השם החם בחיפה לתפוס את עמדת המאמן הראשי הוא רוני לוי, יקיר ליבו של יענקלה שחר ומי שהוביל את חיפה בעשור הקודם לשרשרת אליפויות יוצאות דופן. לוי ידוע כמאמן בעל קבלות רבות כשמעבר לאליפויות עם חיפה הצליח גם ברומניה ובבית"ר ירושלים. אמנם ההפרש בין חיפה לשלוש הגדולות עומד על מספר דו ספרתי של נקודות וקשה יהיה לקזז את הפער הגדול, אבל בחיפה מצפים לקצת יותר דרך ושיטה במשחקה של הקבוצה.

רוני לוי. חוזר לחיפה?
רוני לוי. חוזר לחיפה?פלאש 90