הרכב עולה באש
הרכב עולה באשצילום: צוות צחי - כוננים קרנ"ש

הקלטת השיחה בה נשמע אבנר שפירא, אביה של איילה שפירא, מדווח למוקד שומרון על הפגיעה בו ובבתו, נחשפת הערב (ראשון).

בהקלטת השיחה למוקד הביטחוני-מוניציפלי של מוא"ז שומרון, נשמע אביה של איילה שפירא, אבנר מבקש עזרה, "נטשנו את הרכב ואנחנו קרובים מאד לעצור בכניסה לאל מתן. אנחנו ברגל, הרכב עלה באש... אני נמצא עם הבת שלי. אנחנו נפגענו מאד. כוויות, אני לא יודע באיזו דרגה. אנחנו נגיע הביתה... אני רוצה שיביאו אמבולנס. אנחנו נכנסים הביתה באותם. כמובן, במקביל שיחפשו את מי שזרקו את הבקבוק אבל לא תמצאו אותם אז לא משנה".

תוך כדי השיחה של האב עם המוקדנית, נשמעות ברקע הצעקות הקשות של איילה שפירא בת ה-11.

"הקולות הקשים הללו לא אמורים להישמע במוקד מוניציפאלי בשום מדינה מתוקנת", אומר יוסי דגן, מ"מ ראש מועצת שומרון, "לא ייתכן שבמרכז המדינה, אב שמסיע את בתו הביתה לא יוכל להבטיח לה כי יגיעו הביתה בשלום. מדינת ישראל צריכה להחליף דיסקט. מעצר כירורגי של המחבלים, שהחלו כמובן לקבל משכורות עתק מהרשות הפלסטינית מיד עם מעצרם, איננו יכול בשום אופן להוות תחליף למלחמה אמתית בתשתית הטרור של הרשות הפלסטינית המסיתה, מעודדת ואף מממנת", הוסיף.

לדבריו, "אי אפשר שלא להפנות אצבע מאשימה ולומר בקול ברור: אילולא עוכבה תכנית המתאר של שכונת אל-מתן מסיבות פוליטיות גרידה, היה ניתן כבר מזמן להכשיר כביש גישה בטיחותי ובטחוני כמו בכל מקום אחר בארץ".