התנתקות חברתית. כחלון
התנתקות חברתית. כחלוןצילום: אבישג שאר-ישוב

משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו, השתתף הערב (ראשון) באירוע ההתרמה השנתי של בית החולים השיקומי רעות בתל אביב.

באירוע אמר כחלון, "המשוואה בישראל 2014 פשוטה: ככל שאתה חלש יותר - אתה משלם יותר. המצב הזה חייב להשתנות, והמצב הזה הולך להשתנות. אני מאמין בכלכלת שוק חופשית - אבל עם רגישות חברתית. להרוויח כן, חזירות לא".

לדבריו, "מדינת ישראל מבצעת התנתקות נוספת שלא שמנו לב אליה – התנתקות חברתית. כשאני מדבר על מדיניות חברתית אני מדבר על חמלה, על התחשבות באחר, לתמוך איפה שצריך, לאפשר הזדמנות שווה. אף אחד לא יכול להגיד שילד שלא מקבל הזדמנות שווה אם הוא לא מקבל כלים – מתחילת הדרך הסיכויים שלו הולכים אחורנית. כמו שאמרו לי כשהייתי שר הרווחה, 'ילד רעב, לא תמצאו אותו בגיל 21 על רחבת המסדרים בקורס טיס'".

כחלון הוסיף ואמר, כי "היום אני לא מכיר הרבה אנשים שיכולים לומר לילדים שלהם 'לכם יהיה יותר טוב'. כולנו עובדים, כולנו מפרנסים, כולנו רכשנו השכלה. הטרגדיה הגדולה היא שכל החסמים והקרטלים והמונופולים מונעים מאיתנו להגיד לילדים שלנו שלהם יהיה יותר טוב. פעם היינו צריכים עזרה מההורים לקנות דירה, היום אנחנו צריכים עזרה מההורים לשכר דירה ושכר לימוד".

בית החולים השיקומי רעות הוא בית החולים השיקומי הגדול בת"א, מייסודה של עמותת רעות מהעמותות הוותיקות בישראל, המפעילה מגוון מוסדות ושירותים למען החולים ולמען קשישים, חסרי דיור ונזקקים.