הכנסת ה-19 מתפזרת
הכנסת ה-19 מתפזרתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ ראלב מג'אדלה הצהיר אמונים במליאת הכנסת ויכהן כח"כ במטעם מפלגת העבודה.

מג'אדלה נכנס לכנסת בעקבות פרישתו של בנימין (פואד) בן אליעזר, שהודיע לפני שבועיים על פרישתו מן הכנסת, ולאחר שהבא בתור ברשימת העבודה לכנסת, דני עטר שמכהן כראש המועצה האזורית גלבוע, הודיע כי הוא מוותר על מקומו.

מג'אדלה, יליד 1953, נבחר לראשונה לכנסת ה-16 בשנת 2004 ובין היתר כיהן בעבר כשר המדע התרבות והספורט, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה וסגן יו"ר הכנסת.

ח"כ מג'אדלה אמר, כי "במשך יותר משמונה שנים היה לי הכבוד למלא תפקידים רבים. אני חוזר לכאן בשמחה רבה ולפנינו סדר יום ציבורי גדול וחשוב. לא ניתן לקצוות בחברה הישראלית להעכיר את האווירה ולא ניתן להם להצליח להביא את החברה הישראלית לשסע בין שני העמים. אני אמשיך להאמין בחיים המשותפים לשני העמים גם אם יהיו קריאות ביניים. גם אם הקצוות יצליחו לפעמים, בסופו של דבר הם יכשלו. הם יישארו תמיד מיעוט ואנחנו נהיה הרוב המוביל, ונבנה יחד חברה צודקת".

לאחר מכן עלה לדוכן ח"כ יובל צלנר, הצהיר אמונים במליאת הכנסת ויכהן כח"כ מטעם מפלגת קדימה.

צלנר נכנס לכנסת בעקבות פרישתו של ישראל חסון שמונה למנכ"ל רשות העתיקות, ולאחר שהבאה בתור ברשימת קדימה, רונית תירוש, הודיעה כי היא מוותרת על מקומה.

צלנר כיהן תקופת כהונה חלקית גם בכנסת ה- 18, לאחר שנכנס לכנסת בעקבות פרישתה של ציפי לבני, וכיהן בתפקיד במשך שמונה חודשים.

ח"כ צלנר אמר: "נשאלתי מה המשמעות לכהן בכנסת לתקופה קצרה יחסית ואני חייב להודות שגם שאלתי את עצמי את השאלה הזו. רבע שנה במדינת ישראל יכולה להיות כמו נצח, וניתן לעשות הרבה גם בזמן פציעות".

"לא ייתכן שבגלל חוק מע"מ אפס משותקת מדינה שלמה ואנחנו מתנהלים ללא תקציב רק בגלל חוסר הסכמה על עניין חשוב אבל לא מהותי.אנו נבחרי הציבור פשוט לא מחוברים ואני רוצה להיות מחובר. יש הסכמה רחבה ומוצקה בבית הזה ובציבור למרבית הנושאים שעל סדר היום ואם רק נשים את האגו בצד, נוכל לקדם דברים רבים. בראש ובראשונה אני מדבר על מדינה פלשתינית, בהמשך יש לשנות את שיטת הממשל, בנוסף נדרש טיפול שורש בצרכים של הדור הצעיר. זה המקום לקרוא לצעירי ישראל ולכל אזרחי ישראל: קחו חלק במערכת הבחירות, אל תהיו אדישים", הוסיף.

נציין כי ועדת האתיקה של הכנסת החליטה, כי צלנר ומג'אדלה יהיו פטורים מהגשת הצהרת הון, וזאת לאור תקופת כהונתם הקצרה במיוחד.

בנוסף, הודיע סגן השר אופיר אקוניס בשם הממשלה על מינויו של צחי הנגבי לתפקיד סגן שר במשרד הבריאות, בנוסף על תפקידו כסגן השר במשרד החוץ, ועל מינויה של ציפי חוטובלי לתפקיד סגנית השר במשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, בנוסף על תפקידה כסגנית השר במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים.