דני דנון
דני דנוןצילום: פלאש 90

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד), פנה (יום ב') לנשיא מכללת ספיר, פרופ' עומרי ידלין, בבקשה לבטל את מה שהוא מכנה "תערוכה פרו פלסטינית" שצפויה להיפתח מחר בקמפוס המכללה.

בתערוכה מוצגים לקהל הרחב עבודות אמנות בהן נכתב על גבי חמסות "אטבח אל יהוד", "דאעש", "בדם ואש נפדה את פלסטין".

ח"כ דנון כתב לנשיא המכללה, "תמוהה בעיני ההחלטה בגין קיום תערוכה התומכת בטרור ומעודדת הסתה כנגד מדינת ישראל ואזרחיה". לדבריו "דווקא מכללת ספיר שספגה טילים בקיץ האחרון, יודעת מה היא המשמעות של היאבקות על קיומנו.

"הצגת תערוכה זו הינה פרובוקציה מיותרת, ויש בה כדי לעודד ולהעצים את הטרור, על ידי הרחבת התמיכה הציבורית בו. מזעזע לראות שמוסד אקדמאי בישראל יציג מוצגים המעודדים טרור והרג יהודים".

דנון הבהיר כי אם קונספט התערוכה לא ישתנה, יגיש תלונה למשטרה בגין הסתה ועידוד טרור.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), מתח גם הוא ביקורת על התערוכה. "עצוב להיווכח שמוסד אקדמאי במדינת ישראל נותן מקום לתערוכה שכזו. קיום התערוכה במכללה שנמצאת בשדרות כמוה כזריית מלח על פצעיהם של התושבים במיוחד לאחר מבצע צוק איתן". 

סגן השר וורצמן הדגיש כי "מתוקף תפקידי, אפנה לנשיא המכללה בבקשה לבטל לאלתר את הצגת התערוכה במכללה".

ממכללת ספיר נמסר בתגובה, כי "התערוכה 'כוחה של המילה' המציגה בגלריה החדשה בביה"ס לאמנות כוללת את יצירותיהם של מיטב אמני ישראל, ובהם חתני פרס ישראל דוד טרטקובר ומשה גרשוני, זוכה פרס היצירה הציונית ישראל רבינוביץ, האמנים הידועים מיכה קירשנר וטובה לוטן, וחבר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, האמן איש הדרום, אבנר בר-חמא.

''האמנים שעבודותיהם מוצגות בתערוכה קיבלו הכרה ממסדית, ציבורית וממשלתית ועבודותיהם אלו מוכרות היטב לציבור חובבי האמנות, הוצגו ונרכשו על ידי מוזיאונים ואספנים בארץ".

עוד נמסר, כי "אותם אמנים מביעים את דעתם או לחילופין יוצרים עבודות המעלות קונפליקט ציבורי ושיח ובכך התערוכה פותחת דיון על אי ההסכמה ומציגה אמנות משני צדי המתרס. במכללת ספיר קיים חופש ביטוי ומחשבה בצד טיפוח פלורליזם וסובלנות ואנו חושפים בפני הסגל והסטודנטים את מגוון העמדות והדעות בציבור כחלק מהשכלתם. הציבור מוזמן להגיע לגלריה החדשה ולהתרשם במו עיניו מהתערוכה המרשימה".