אבי וורצמן
אבי וורצמןצילום: קובי ויצמן

סגן שר החינוך וממלא מקום שר החינוך, אבי וורצמן (הבית היהודי), שוקל בחיוב לבטל את תכנית הדגל "למידה משמעותית" שיזם שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון (יש עתיד).

לדברי וורצמן, תלמידים והורים רבים הביעו תסכול מהתכנית שיזם הרב פירון בתקופתו והנפגעים העיקריים הם המקצועות ההומניים, ביניהם לימודי התנ"ך והתושב"ע.

במסגרת הרפורמה תלמידים רשאים להרחיב שני מקצועות בלבד לתעודת הבגרות. כמו כן, התלמידים נבחנים בבגרות רק על 70% מהחומר הנלמד, כאשר שאר מרכיבי הציון יתקבלו דרך הגשת עבודות חקר. בחינות הבגרות הצטמצמו ומתקיימות רק בכיתות י"א-י"ב, כאשר 10% מהציון השנתי בכיתה י' יחושבו לציון ה"מגן".

בחודש ינואר האחרון, כשהציג הרב פירון את תכניתו, אמר כי "מדינת ישראל לא יכולה להתחמק מחינוך לזהות וערכים. חברה פלורליסטית מחויבת לשיח ערכי". הוא הסביר כי "למידה משמעותית נועדה לפתח מצוינות של כל תלמיד בתחומי החוזק שלנו. מטרת התוכנית היא לא להקל אלא לאתגר את התלמיד. מצוינות היא ערך וצורך ולצערי פגענו בקדושתו. מצוינות הפכה לציון. מצוינות היא כלי לחיים של שינוי.

''בחינות הבגרות הן הסמן התרבותי לחינוך בישראל, אך הן הפכו לעגל הזהב. פיתחו תרבות תקצירים, צמצום מספר הבחינות ימקד את הלמידה, יגדיל את המצוינות", הדגיש.