כנס הרבנים בירושלים

הכנס השנתי של היהדות האורתודוקסית העולמית ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית נפתח היום (שני) במלון רמדה בירושלים. בכנס משתתפים כ-130 רבנים וראשי קהילות מ-42 מדינות ברחבי העולם, בהן ארה"ב, צרפת, ברזיל, גרמניה, קרואטיה, רוסיה, ספרד, ארגנטינה, יוון, הודו, טורקיה ואוסטריה.

נושא הכנס הוא "אחדותו של העם היהודי בעיתות משבר", ואילו הרבנים עצמם עוסקים בנושאים כגון אנטישמיות וביטחון קהילותיהם בתקופה זו, תופעת ההתבוללות וכן אתגרי הקהילות היהודיות בעולם המערבי.

במהלך הכנס נפגשים הרבנים מהעולם עם ההנהגה הישראלית הבכירה בפוליטיקה, בביטחון וברבנות, בהם שר הכלכלה והדתות נפתלי בנט, שגם מחזיק בתיק התפוצות, שלוש אמהות הנערים החטופים ודמויות ביטחוניות בכירות.

"אחדותו של העם היהודי בעיתות משבר הוא הנושא שלנו", מספר מארגן הכנס, הרב יחיאל וסרמן, המשמש כראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית. עוד הוא אומר כי "אנו נבקר במהלך הכנס ביישובי עוטף עזה, כהזדהות עם התושבים".

"אנו מתכנסים בירושלים, רבנים מכל העולם, כדי להבליט את מרכזיותה של מדינת ישראל בחיי יהודי התפוצות, ולדון בדרכי ההתמודדות עם גלי האנטישמיות בעולם", מסכם וסרמן.