גפני ומוזס
גפני ומוזסצילום: פלאש 90

בעוד בסיעת ש"ס מצולקים מההתפתחויות האחרונות, ביהדות התורה מאוששים מהסקרים ומהפוטנציאל להרחבת שורות.

לטענת גורמים ביהדות התורה ניתן בהחלט לממש את הסקרים ולהגיע לשמונה מנדטים ואף ליותר מכך – במידה והפוטנציאל ימוצה עד תום ותירשם הצבעה מקסימאלית בציבור החרדי.

"היעד הפעם הוא להגיע ל־100 אחוזי הצבעה", אומרים גורמים ביהדות התורה. "אסור לנו לעשות הנחות. מדובר במערכת הבחירות הקריטית ביותר שפקדה את הציבור החרדי במדינת ישראל מאז הקמתה. מעולם לא היתה כנסת שהצליחה לחולל נזקים גדולים כל כך בתקופת שלטון קצרה כל כך. אין מנוס אלא לגייס את כל הכוחות ואת כל המשאבים האפשריים, לפעול בצורה יעילה, ולא להשאיר מקום לטעויות גדולות או קטנות".

לטענתם, לא מדובר במשימה קשה במיוחד שכן "הציבור הרחב מכיר היטב בגודל האחריות הרובצת על כתפיו של כל מצביע פוטנציאלי. הפעם אין צורך לשכנע את המשוכנעים, אלא לנצל נכון את המצב הקיים כדי להפיק ממנו מקסימום תועלת אלקטורלית ביום הבחירות עצמו".

מטה הארגון ביהדות התורה קרא בימים האחרונים לציבור החרדי לבדוק כל אחד אם יש ברשותו תעודת זהות, ואם כתובתו מעודכנת למקום המגורים הנוכחי שלו.

"על פי תקנות הבחירות, רק הכתובות שיעודכנו במשרד הפנים לפני ב' שבט, יופיעו בספר הבוחרים לכנסת ה־20" אמרו במטה הבחירות הראשי. "מי שיעבירו את כתובתם אחרי המועד האמור, יופנו לקלפיות בהתאם לכתובת המופיעה כיום במשרד הפנים. המטרה אם כן היא להביא לכך שכל מצביעי יהדות התורה יעדכנו את כתובתם מבעוד מועד. כולל חתנים וכלות.

"זאת, כדי לחסוך מהבוחרים את הצורך להיטלטל בדרכים ביום הבחירות עצמו, כמו גם לחסוך את הטרחה הרבה עבור המטות בערים השונות הנאלצים לתת פתרונות לבוחרים המתגוררים בריחוק מקום מהקלפי שלהם".