גרשון מסיקה
גרשון מסיקהצילום: פלאש 90

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה סיפר היום (שלישי) במהלך הדיון בעניינו בבית המשפט בראשון לציון כי זכויותיו נרמסות יום אחרי יום במהלך כל תקופת המעצר.

"פעם אחר פעם עושים תרגילים כדי שלא אראה עורך דין. אשתי חלתה והייתי צריך לסעוד אותה אך לא נתנו לי פעם אחת לדבר איתה. רק אחרי שאיימתי שאני מפסיק את החקירה ומבקש להופיע בפני שופט רק אז ניתן לי לדבר איתה דקה אחת".

מסיקה סיפר על הסבל שעבר בימים האחרונים, "לא יתכן שזכויותיי הדתיות נפגעות, אני לא מתפלל שבוע כולל שבת כולל ספר תורה. לא אוכל שבוע, אני אוכל רק לחם כי האוכל בבית הכלא לא כשר, זה אותם כלים חלביים ובשריים. אני על סף תפקוד כליות וסכרת ואכלתי לחם ועברתי לפגיעה בדברים האלה.

לא יתכן שאני לא יכול להתגלח במכונת גילוח וגם לא מסרק. לאורך כל החקירה אני נחקר בין שעתיים ל – 4 שעות גג. אני חושש שאם הייתי בבית הייתי יכול לבוא מתשע בבוקר עד תשע בערב ללא כל העברה והגעה שלוקחת שעתיים. לכן אני מבקש לעשות חלופת מעצר. זה לא יכול להיות שכל כך הרבה זכויות יסוד יפגעו תוך שבוע אחד. רק בגדים למרות צו השופט קיבלתי, 48 שעות אחרי קיבלתי את הבגדים".

גרשון מסיקה בפתיחת הדיון בבית המשפט

עורך דינו הדגיש בכל הדיון כי מסיקה לא נטל לעצמו את הכספים, "המועצה נטלה לעצמה כספי למטרות חוקיות הוא לא ביקש לשלם שוחד לא התכוון לשלם שוחד והשאלה אם ניתן שוחד היא שאלה שהתברר שימוע עוד במשפט עצמו".

"אני טוען בפשטות מבחינה משפטית שלא ניתן למר מסיקה לממש את זכות ההיוועצות כידוע היטב והידועה בחוק שהוא חלק מניהול משפט הוגן. איך זה קרה? התעניינתי בבוקר לדעת איפה הוא נמצא, לא ניתן היה להשיג את האחראים על החקירה, דיברנו עם המזכירות ואח"כ ביקשנו לדעת היכן הוא היום נאמר לי במפורש היום הוא לא בחקירה היום הוא במעצר. נסעתי בבוקר לאשקלון לא ראיתי אותו, תיאמנו פגישה איתו ועם בית הסוהר ביום ראשון בשעה 14:00 אחרי שנתנו לנו להיפגש, נאמר לנו שהוא לא פה הוא נלקח לחקירה בבוקר….כאילו המשטרה אין לה שליטה מה קורה במתקן המעצר, הזכות שלו הופרה באופן קיצוני. צריך להבין, כשאומרים לנו שנראה אותו במשקמה ששם יש חדר אחד למעצר ושני תאים ואם התאים תפוסים או אחד העצורים הוא עציר בטחוני לא נותנים לנו להיכנס, לממש את זכות ההיוועצות לא נותנים לנו, זה מינימלי ומתבקש שהפגישה תתקיים. היום נפגשנו איתו בתוך הרכב המשטרתי, אני מקווה שלא הקליטו אותנו.

עורך הדין ציין כי מסיקה לא זוכה לקורטוב של אנושיות על אף מחלתה הקשה של רעייתו, "הוצגה תעודה שרעייתו חולה במחלת הסרטן במצב קשה, ישנן תעודות רפואיות, היא הלכה לאחרונה לטיפול בביה"ח לטיפולים כימותרפיים קשים, בעלה לא ליווה אותה היא נפלה ויש לה חבלות קשות, אפשר להתחשב במקרה זה. אני מציג לביהמ"ש תעודות רפואיות. אפשר להתחשב במצב משפחתי כזה, גם בו וגם באשתו ולהביא את זה גם לשיקול".

השופט הדגיש בהחלטתו כי "החשודים עצורים פרק זמן ניכר, ועל היחידה החוקרת לתעל את זמנה, כך שפעולות החקירה הממשיות, שיש חשש כי תשובשנה, תקבלנה עדיפות עליונה".

"אני מודיע למבקשת, כי במועד הבא, באם לא תתרחש התפתחות דרמטית, או עילה כבדה לשינוי, יורה ביהמ"ש על שחרורם של החשודים".