מותקפת. כהנא דרור
מותקפת. כהנא דרורצילום: אריאל אלון

עו"ד בתיה כהנא דרור, שמתמודדת בפריימריז לרשימת הבית היהודי, מגיבה בחריפות לדברים שהטיחה בה יהודית שילת, מתמודדת נוספת בפריימריז.

נזכיר כי כהנא דרור אמרה בראיון לגלי צה"ל כי "בנסיבות מסוימות נצטרך לדון על החזרת שטחים". שילת הגיבה: "דברי כהנא נוגדים את הקו המפלגתי שהינו שמירה על שלמות הארץ, ראוי שתתמודד בפריימריס של מרצ ולא במסגרת הבית היהודי".

כעת מגיבה כהנא דרור לדברי שילת ואומרת "אני מייצגת את הקול של הרוב הציוני והדתי בישראל הרואה את המציאות באופן מפוכח לעומת קבוצות משחיות קיצוניות אותן מייצגת שילת. אני אשת ארץ ישראל השלמה אך בו בעת מציאותית ופרגמטית. חשוב להזכיר כי חידדתי בשידור כי אין לנו פרטנר כעת וכי כל פתרון עתידי רציני יהיה כרוך בפשרה טריטוריאלית מסוימת''.

לדבריה, המחנה הפרגמטי אפיין תמיד הציונות הדתית ולא המחנה המשיחי. ''המחנה המציאותי שאוהב את ארץ ישראל השלמה ומחובר אליה בכל מאודו ובו בזמן מבין כי ישנם כמעט שני מליון פלסטינים המתגוררים בארץ ישראל בין הירדן לים''.

"גם אם נתעלם מאותם שני מליונים כדרכה של יהודית שילת, גם אם נטמון את הראש בחול, הפלסטינים ביהודה ושומרון עדיין יישארו פה ועלינו למצוא להם פתרון. הבית היהודי בדרכה להיות מפלגת שלטון וככזאת אינה יכולה להתעלם מהבעיות הקיימות פה''.

בתיה דרור הוסיפה כי היא תומכת בתוכנית ההרגעה של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. "תוכנית שבמסגרתה שטחי C יסופחו למדינת ישראל ובשאר שטחי A ו-B יכולו הפלסטינים לנהל את חייהם בעצמם. יהודית שילת מייצגת תפיסה מיושנת שתעבור מן העולם בקרוב. תפיסה חד גונית הסבורה שאין עוד מלבדה ומתעלמת מהמציאות בשטח".

"התפיסה הרדודה של יהודית שילת מוכיחה את השטחיות התפיסתית שלה. שילת אינה מבינה שניתן להשתייך גם למחנה הלאומי וגם למחנה הפרגמטי".

נציין כי בעקבות דבריה של כהנא דרור בגלי צה''ל, מפלגת הבית היהודי פרסמה הודעה חריגה, המבקשת ממתפקדי המפלגה לבחור בפריימריז במועמדים המתאימים לדרכה האידיאולוגית של המפלגה. בהודעה נאמר, כי "מדינה פלסטינית- לא בבית ספרנו. הבית היהודי מתנגדת נחרצות לנסיגה מחבלי ארצנו, והציבור יבחר את המועמדים הנאמנים לאידיאולוגיה של המפלגה".