שבח שטרן
שבח שטרןיוני קמפינסקי

יו"ר המטה הלאומי בליכוד, שבח שטרן מתמודד מחר (רביעי) בפריימריז של הליכוד לרשימה הארצית, ומקווה להיכנס בדירוג גבוה ככל האפשר.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר שטרן כי "במשך עשרות שנים פעלתי למען ההתיישבות והחלטתי להצטרף לרשימה, יכולתי להתמודד במחוזות, אבל יהודה ושומרון במקום ה-33 וזה לא ריאלי, ולכן נכנסתי להתמודדות ברשימה הארצית. אני נציג אוטנטי של הרבה יהודים, ערבים ומוסלמים בליכוד".

לדבריו התחושות מהשטח טובות מאוד, "אמנם את הכסף סופרים במדרגות, אבל המפגשים בשטח נותנים לי תחושות מאוד טובות, זו בהחלט חוויה מטלטלת עם מפגשים אין סופיים, עם המון אנשים שאת חלקם כבר הכרתי במפגשים ובהרבה שיחות טלפון, אני מאמין שיש לי סיכוי טוב להיכנס לרשימה הארצית".

שטרן מקווה שתיבחר מחר רשימה מאוזנת, "מצד אחד לחזק את ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, ומצד שני שיהיו אנשים שיכולים להביא קולות מהמרכז, כי יש הרבה שתומכים בנושאים כלכליים חברתיים".

לכשיבחר, שטרן מבטיח לפעול ליישום דו"ח השופט אדמונד לוי, "הנושא של בג"ץ עמונה צריך להיות מטופל בחקיקה כולל חוק ההסדרה, אם כמה שיותר אנשים כמוני יכנסו, נצליח להביא את החוק הזה ליישום. אפעל ליישום דו"ח אדמונד לוי, נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות ביו"ש.

"האזרחים ביו"ש מופלים, הם משלמים מיסים, מבצעים את כל ההתחייבויות למדינה, אבל פקידים במנהל האזרחי מחליטים עבורם איזה חוק חל עליהם ואיזה לא, את כל זה צריך לשנות", מוסיף שטרן.