חילול שבת. הרב דוד יוסף
חילול שבת. הרב דוד יוסףצילום: פלאש 90

יממה לאחר ההתפטרות הדרמטית של אריה דרעי, עושה רושם שבש"ס מעוניינים לחזור לימי 'שאגת אריה' ולמנף את הדרמה הפוליטית לטובת המפלגה.

למרות שחלפו 15 שנה מאז 'שאגת אריה', ה'תנזים' – הפעילים של דרעי מאותם ימים שזכו לכינוי המפוקפק – חזרו לפעול לטובת חזרתו של דרעי, הקימו מתחת לביתו מאהל מחאה, ושלהבו את הרוחות נגד אלי ישי.

בין הנוכחים ניתן היה לראות אמש את הזמר בני אלבז שחיבר בשעתו את השיר 'הוא זכאי' ואת יהודה אזרד, מי שכונה בשעתו 'ראש התנזים'. אולם האישיות הבולטת במאהל היתה ללא ספק הרב דוד יוסף, האיש שנחשב למכתירו של דרעי על פני ישי, שאף צורף לאחר פטירת הרב עובדיה יוסף למועצת חכמי התורה של המפלגה.

עם הגיעו למקום החל לתקוף בחריפות את אלי ישי. "האזנות סתר והקלטות אדם בסתר, הן איסור חמור מהתורה", אמר הרב יוסף על ישי. "אלי ישי בגד באבי מורי זצ"ל. אלי ישי משפיל את זכרו".

בדבריו התייחס לקלטת הדרמטית: "אלי ישי לא נאמן. בכל ביתי נאמן הוא? בכל ביתי מקליט הוא. הלך והצטרף לעוקרי התורה. יש לנו אחריות על השכבות החברתיות, על עולם התורה, ואנו נעשה הכול כדי להחזיר את הרב אריה דרעי".

נציין כי ח"כ ישי הכחיש בתוקף כל קשר לפרסום הקלטת. "ביממה האחרונה בחרתי לשתוק ולנהוג באחריות ובדרך ארץ למרות הרגעים הקשים", אמר אתמול ישי בכנס פעילים בשדרות, ''ביממה האחרונה אני נדרש לפרסום הקלטת אך שיהיה ברור - זו לא דרכי".

''דרכי היא ארץ דרך קדמה לתורה. בחרתי לשתוק כי אני חושב שזו הדרך הנכונה אבל עד הרגע שבו יהפכו את היוצרות. שיהפכו אותי מאוהב לאויב. מתומכו של מרן לבוגד. דברים רבים יש על ליבי ויש רגעים שצריך להגיד את האמת גם אם היא קצת כואבת", הוסיף.

הרבצ"ר לשעבר המועמד לרשימת הבית היהודי, תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי, אמר הבוקר לערוץ 7 כי הקלטת חשפה את האמת על אריה דרעי. "שמענו את דברי הרב עובדיה על דרעי, הקלטת חשפה אמת. איסור לשון הרע אמנם זה גם על אמת וכאן זה על דרעי.

''צריך לזכור שלשון הרע לעיתים יכולה להיות איסור גדול, אבל יכולה להיות גם מצווה גדולה, כשזה נעשה לתועלת. וכאן היה מצג שווא שהציג את דרעי וחבורתו שנבחרו להנהגה והכל טוב. והנה בקלטת נחשפו דברים בשם אומרם, דברים קשים ביותר כולל על הסכמי אוסלו, שהוא הוליך אותו באף, יש כאן תועלת".

לדבריו מצביעי ש"ס צריכים להצטרף לבית היהודי, "שהבוחרים ידעו במי הם בוחרים, וכאן נחשף משהו שרבים ממצביעי ש"ס יהססו אם להצביע, אני מקווה שהם יחברו אלינו אנחנו הבית הטבעי, הקלטת חשפה מי מוביל באף את ש"ס במשך כל השנים".