האנטישמיות בצרפת מרקיעה שחקים, מצבם של חברי הקהילה היהודית לא טוב, הפגנות נגדם מתקיימות שם כדבר שבשגרה, ובשנה החולפת אף קראו לגירושם של היהודים באירופה.

אברהם אזולאי, (50), עלה לארץ מטולוז שבצרפת לפני 15 שנה, ומאז הוא פעיל ציבורי וחברתי ופועל למען קליטתם של העולים מצרפת. לשם כך, בין השאר יסד את העיתון LE P'TIT HEBDO, אשר הפך עם השנים לכלי מגשר בין דוברי הצרפתית בישראל ומסייע בידם להשתלב בהוויה הישראלית.

בשבועות האחרונים החליט אזולאי להתמודד בפריימריס בבית היהודי בניסיון להשפיע ולתרום לכלל ישראל אך בפרט ליהודים האמיצים, כלשונו, שעזבו את מולדתם בצרפת ועלו לארץ הקודש.

"היהודים מפחדים להסתובב ברחובות כשהם מזוהים מבחינה דתית, אירועים אנטישמיים גורמים לפחד וללחצים והמצב הכלכלי באירופה לא מוסיף בריאות לכל זה. ממשלת ישראל חייבת לנקוט צעדים מעשיים ולעודד את עלייתם ארצה. אינני רואה תוחלת לעתידה של הקהילה היהודית בצרפת. גלות צרפת עומדת בפני חיסול", אמר לערוץ 7.

בהתייחסו למעמדם של יוצאי צרפת בישראל אמר אזולאי "בגלל קליטה לא מספיק יסודית, יוצאי צרפת ב 15 שנים האחרונות לא תפסו את מקומם הראוי במערכות הציבוריות בישראל ובמוקדי ההשפעה. אני מכיר היטב את אחי ורעי, יוצאי צרפת, ואעשה הכל כדי לשמש להם פה ולקדם את מעמדם של יוצאי צרפת שעליהם נמנים אנשים רציניים מאוד וברוכי כשרון היכולים לתרום רבות מיכולתם וכישוריהם לחברה ולמדינה."

"בתור יהודי שעלה מצרפת ומודע היטב למצב הנוכחי והעכשווי בצרפת, אעשה הכל ללא לאות כדי שרשויות המדינה יפעלו למען עלייתם של היהודים מצרפת, ויעמידו את המשאבים הדרושים למען קליטתם הראויה. הצגתי את עמדותיי בפני ידידי השר נפתלי בנט ומצאתי אצלו הערכה רבה לקהילת יוצאי צרפת, אוזן קשבת, ורצון עז לסייע למען קליטתם בארץ, ולגבי ההסברה מול התקשורת הארופאית שאני מכיר היטב. השתלבותי ברשימת הבית היהודי לכנסת תציב את קהילת יוצאי צרפת ברמה הציבורית הבכירה ביותר", אמר אזולאי.

כמה נתונים על המגזר הצרפתי בישראל: למעלה מ- 300,000 יהודים צרפתים עלו לארץ מאז קמה מדינת ישראל, בשנת 2013 הגיעו ארצה 3,289 עולים מצרפת, לעומת 1,917 עולים בשנת 2012. 

מגמת הגידול נמשכת גם בשנה הנוכחית: בשנת 2014 עלו ארצה יותר מ - 6000 עולים מיהודי צרפת, יותר מכפליים. לאור נתונים אלה וסימנים מעידים נוספים, במשרד העלייה והקליטה ובסוכנות היהודית מעריכים כי מספר העולים מצרפת בשנת 2015 יעמוד על יותר מ ־ 10,000 יהודים.

כיום שני שלישים מיהודי צרפת מצהירים שהם לא רואים את עתידם שם, זאת למרות שתנאי החיים הקשים שעמם היה על רוב העולים להתמודד בישראל גרמו לעמדה ביקורתית מסוימת מצד הקהילה היהודית.