אבי וורצמן
אבי וורצמןצילום: לשכת דובר סגן שר החינוך

סגן וממלא מקום שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, התייחס הערב (רביעי) לביקורת החריפה שהטיחו רבנים נגד מיזם לימוד התנ"ך 929.

נזכיר כי במיזם שמטרתו הייתה לפרש את התנ"ך פורסמו דברי כפירה של ממש - הכל במסגרת הפרוייקט.

וורצמן הסביר הערב "החזרת התנ"ך לכל בית בישראל הוא חלום אישי שאני עמל להגשימו מזה חמש שנים. התנ"ך הוא מקור חיינו ואמונתנו והבסיס המוסרי לחיינו כאן בארץ ישראל ובמדינת ישראל. השיטה שבאמצעותה בחרתי לקדם את החזון הגדול הזה הוא בלימוד פרק יומי קבוע בתנ"ך אותו ילמדו מאות אלפי יהודים בארץ ובעולם כל אחד במקומו ולפי דרכו".

"פעלתי לגייס שותפים רבים מכל קצוות הקשת, גייסתי תקציבים ועם כניסתי לתפקיד סגן שר החינוך הצלחתי ב"ה להפוך את החלום למיזם ממלכתי של מדינת ישראל. מיזם הפרק היומי בתנ"ך 929 כולל פעילויות רבות ומגוונות הכוללים את הלימוד האישי והמשפחתי של הפרק, קבוצות לימוד במערכת החינוך,מקומות עבודה ומתנס"ים ולימוד בעזרת כלים טכנולוגיים חדישים בעיקר באינטרנט".

הוא הוסיף כי "משרד החינוך הטיל על מרכז טכנולוגיה חינוכית להוביל את יישום הפרויקט באמצעות צוות שבראשו עומד הרב בני לאו. מאז הושק המיזם אני מקבל אין ספור תגובות מרגשות ומעודדות מכל המגזרים והאוכלוסיות במדינה. רבנים ומחכנים,אנשי אקדמיה וכלכלה,חילוניים ודתיים ובעיקר מעמך ישראל שצמא לחזור ולהתחבר אל ספר הספרים".

סגן השר וורצמן ציין כי יש קמפיין נגדו גם מצד אנשי השמאל, "לצד זאת עיתון הארץ החליט לנהל קמפיין נגדי ונגד המיזם ומנסה לפגוע בו בכל דרך. לא יעזור להם, העם הזה אוהב את התנ"ך ומבין לעומק את מרכזיותו בחיי העם והיחיד. בניגוד לביקורת הזו הצפויה מראש, קבלתי גם הערות ופניות מאוהבי תנ"ך על כך שחלק מהתכנים הנמצאים באתר הכללי של המיזם אינם מתאימים לתפיסתם האמונית והרוחנית ומהווה עבורם פגיעה".

לגבי הטענות על כך שנפלו טעויות במיזם ציין וורצמן "אני לא מקל ראש כלל בטענות אלו, בדקתי את הדברים ואכן התברר שעלו מספר תכנים לא ראויים ומכבדים והעברתי זאת לצוות המקצועי המנהל את מיזם כדי לתקן ולמנוע תקלות נוספות בהמשך".

הוא הוסיף כי להקמת המיזם היו שותפים גם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ובכירי רבני הציונות הדתית שקבעו את העיקרון לפיו יש לשאוף למקסימום שותפות במטרה, שהיא הנחלת התנ"ך לכל יהודי בעם ישראל, אך יחד עם זאת מקסימום בידול בדרך ומתן אפשרות ללימוד התנ"ך בהתאם לאמונתו ודרכו של כל לומד, "על כן לצד השאיפה לחבר את הציבור הכללי למיזם, הציבור התורני ימשיך ויעמיק את לימוד התנ"ך על פי אמונתו ותפיסת עולמו ולשם כך יעלה ביום ראשון הקרוב אתר ייחודי בשיתוף מכללת הרצוג בו יכתבו גדולי רבני הציונות הדתית ובהם מורי ורבי הרב חיים דרוקמן, הרב אליעזר מלמד, הרב חיים סבתו, הרב עוזי ביננפלד והרב יעקב מדן וזאת לצד תלמידי חכמים נוספים".

בסיום דבריו הדגיש סגן השר וורצמן, "אני גאה ושמח על כך שעשרות אלפי לומדים החלו בלימוד התנ"ך וקורא לכל מי שלא הצטרף עוד לקחת חלק ולהיות שותף בהחזרת התנ"ך לכל בית בעם ישראל".