מקווה
מקווהפלאש 90

רבני הרובע היהודי ובתוכם, הרב שלום כהן והרב אביגדור נבנצאל, יצאו במכתב חריף נגד ההחלטה לשפץ את כל המקוואות ברובע, בלי שיש מקווה חלופית לגברים.

אפרים הולצברג תושב הרובע, מסביר בראיון לערוץ 7 כי השיפוץ יערך כמה שנים, כאשר במהלך שנים אלו, מקווה הגברים החדש, ישמש כמקווה נשים זמני והגברים ייותרו למעשה בלי מקווה.

לדבריו, לא ייתכן שאלפי אנשים ישארו ללא מקווה, "כיום יש מקווה לנשים ולגברים ברחוב העומר. את המקווה של הגברים רוצים להרוס ולבנות במקומו מקווה מפואר לנשים, אבל עד תום העבודות, הנשים תטבולנה במקווה הגברים החדש, ולגברים לא יהיה היכן לטבול".

הולצברג טוען, כי כל ההצעות שניתנו להם לא הגיוניות, "הציעו לנו לטבול במקווה של בית הכנסת החורבה, אך מדובר במקוה זעיר שיכול להכיל אדם אחד בלבד, כך גם ההצעה לטבול במקווה הישן של חסידי לעלוב היא מגוכחת, מדובר במקווה ישן וקטן. הפתרון היחיד הוא לערוך את השיפוץ בשני שלבים, כאשר מחצית ממקוה הגברים ימשיך לשרת את הגברים. זה יותר יקר אבל אין דרך אחרת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי "שיפוץ המקוואות ברובע היהודי הוא חובה בשל מצבם התשתיתי הירוד. במטרה לתת מענה לתושבים בשלב השיפוצים, הציג האגף למבני דת בעירייה, חלופה זמנית למקווה הנשים, שתופעל עד לסיום העבודות.

למרות המאמץ בשלב זה לא נמצא פתרון זמני לגברים. יש לציין כי ברובע קיימים מקוואות פרטיים ולחלופין ניתן להגיע למקוואות ברחבי העיר".