מותקפת. כהנא דרור
מותקפת. כהנא דרורצילום: אריאל אלון

בקרן החדשה לישראל תוקפים היום (שישי) את העיתונאית אמילי עמרוסי בעקבות מאמר שפרסמה בעיתון ''ישראל היום'' ממנו עולה הקרן פועלת להשפיע על הכנסת דרך מפלגת העבודה.

"הקרן החדשה לישראל, הנתמכת על ידי מדינות אירופה, חותרת תחת מדרך הרגליים", כתבה עמרוסי, ''זו דעה שנשמעת בימין־מרכז, שהקרן מבקשת לטשטש את הזהות היהודית־דמוקרטית של מדינת ישראל. דו"ח חדש של תנועת 'אם תרצו' משרטט את הקשרים המתהדקים בין הקרן החדשה לבין מפלגת העבודה''.

"הם טוענים שהיעד החדש של הקרן הוא הכנסת. מי שלא מכיר את הקרן החדשה לא ייבהל. אז יש ארגון חוץ פרלמנטרי שמסייע לחברי הכנסת מהשמאל, אז מה. אלא שזו הקרן שבין ארגוני הליבה שלה אפשר למצוא את המרכז לקידום פליטים אפריקנים בישראל, את עדאלה, שוברים שתיקה, הוועד נגד עינויים, מוסאוא, שומרי משפט".

בקרן החדשה לא אהבו את דבריה של עמרוסי בעיתון ובעמוד הפייסבוק שלהם העמידו את הדברים על דיוקם. בין השאר נכתב שם כי הקרן מעולם לא תמכה בפוליטיקאים או במפלגות והיא "ממומנת ע"י יהודים ציונים ואוהבי ישראל".

בקרן החדשה מספרים עוד כי הם שמחים לתמוך בארגון "מבוי סתום" שאותו מנהלת בתיה כהנא דרור - מועמדת בבית היהודי. "רק אנקדוטה קטנה ביחס לטענתך שאנחנו כביכול מקדמים פוליטיקאים מהשמאל, כי נראה שהתחקיר שלך מסתמך על דו"ח של אם תרצו, הארגון היחיד בהיסטוריה הישראלית שביהמ"ש קבע שבפעילותו סממנים פשיסטים.

"הקרן גאה לתמוך בארגון דתי-פמיניסטי בשם מבוי סתום, מנכ"לית הארגון מועמדת היום בפריימריז של הבית היהודי; אז אנחנו מצפים שבהתנצלות שאת הולכת לפרסם, תכתבי שאנחנו תומכים בבית היהודי ובעקיפין בנפתלי בנט. תודה ושבת שלום'', נכתב בפייסבוק של הקרן.