אזיקים
אזיקיםThinkstock

במשטרה השלימו את פעולות החקירה בארבע מהפרשיות שנחקרות ובכולן התגבשו ראיות שמבססות לכאורה המלצה לכתבי אישום נגד חשודים. כך פורסם הערב (שבת) בערוץ 2.

על פי הדיווח, עדיין לא ברור אם פאינה קירשנבאום עצמה תזומן לחקירתה העיקרית כבר השבוע, אבל כפי שזה נראה כעת חקירתה תימשך לפחות שבועיים או שלושה.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום את התנהלות המשטרה בחקירת פרשת השחיתות וטען כי הלחץ הרב שהופעל על הנחקרים הוביל אחד מהם לבצע ניסיון התאבדות.

"הניסיון להפוך את העצורים לעדי מדינה לא היה באמצעות הפעלת לחץ כבד אלא ממש סחיטה באיומים", אמר ליברמן. "אני יכול לספר לכם שאחד הנחקרים בפרשה, שנחקר לא כי היה חשוד במשהו אלא כדי להפעיל לחץ על אחרים, ניסה להתאבד".

בהמשך דבריו תקף ליברמן את היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין על רקע מכתב ההרחקה ששלח לסגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, "מאז שהחקירה הפכה לגלויה סגנית השר לא הייתה פעם אחת במשרד הפנים, אז למה לשלוח לה מכתב".

"ההסבר למהלך הזה הוא פשוט", המשיך ואמר יו"ר ישראל ביתנו. "יום קודם היה לנו כנס מוצלח של ישראל ביתנו והמכתב של ויינשטיין בא לבטל את האפקט הזה". ליברמן סיפר גם על בקשתו מפאינה קירשנבאום שלא להתפטר, אמרתי לה שלא צריך להיכנע בגלל לחץ תקשורתי, לא צריך למהר ולהילחץ. הגוף היחידי שקובע אם בן אדם הוא מורשע או זכאי זה בית המשפט".

"אני מאמין בחפותה של פאינה והבכירים הנוספים", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "אני עברתי רק 17 שנות חקירה ובסוף זוכיתי פה אחד מחוסר אשמה על ידי שלושה שופטים. כל עוד בנאדם לא הורשע הוא חף מפשע. במקרה הזה הרשיעו את כולם על תוך כדי שיתוף פעולה עם עיתונאים".

"חובתה וזכותה של המשטרה לחקור כל חשד", הוסיף ליברמן ואמר. "אך הדבר צריך לעשות ללא משוא פנים, בלי שיקולים זרים ובלי איפה ואיפה ואם מישהו מעד הוא יצטרך לשלם את מלוא המחיר. עד היום אף חבר כנסת, שר או פקיד בכיר מישראל ביתנו לא הורשע לא בשוחד, לא בגניבה ולא בהפרת אמונים".