הרצוג וכבל
הרצוג וכבלצילום: פלאש 90

חבר הכנסת איתן כבל מספר על קיומו של הסכם לא כתוב בין מפלגתו, העבודה, למפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד, ולפיו לא יתקפו אלה את אלה.

את הדברים אמר חבר הכנסת כבל בראיון לרדיו 102FM תל אביב בתכנית "פרלמנט שישי". כבל סיפר כי 'יש הסכם שביתת נשק מול לפיד'. זאת הוא אמר לאחר שהעיר בציניות על לפיד: "מסתבר שכנראה הציבור הישראלי מתחיל שלב של התבגרות, שלא כל הנוצץ זהב. במובן הזה הוא כבר ראה את לפיד".

כבל הביע שביעות רצון מהתחזקות מפלגתו של יוצא הליכוד, משה כחלון, ואמר: "יש לנו עניין שיגרוף כמה שיותר קולות, איננו יודעים להגיד האם ילך איתנו בסופו של דבר. בסוף יש את השכל הישר שצריך להנהיג אותך. אין לנו עניין לשחק בתוך עצמנו, הקרב הוא להחליף את נתניהו”.

בנוסף, התייחס כבל לפרשת העמותות בה יצחק הרצוג, יו"ר מפלגת העבודה, נחקר בחשד להפרת חוק מימון המפלגות ובחשד שגייס מיליוני שקלים למפלגת 'ישראל אחת' באמצעות עמותות: "היו כללים, הרצוג פעל לפי מה שהחוק איפשר לו. אין סיבה שהוא צריך לשאת את חטאי אחרים על כתפיו, אם החוק היה היום שונה הוא היה מתנהל אחרת”. עם זאת הוסיף ואמר כי הוא מניח ש"אם אני, חס וחלילה, הייתי בנעליו הייתי נוהג אחרת אבל אני לא מלקה אותו על זה”.