זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת מרצ ח"כ זהבה גלאון טוענת כי שר האוצר המפוטר יאיר לפיד חתם באופן אישי על כל ההעברות לחטיבה להתיישבות במהלך כהונתו, בניגוד לדבריו כעת במערכת הבחירות.

"שבוע טוב ליאיר לפיד, שהודיע לעולם שהוא הלוחם מספר 1 בשחיתות והתחייב להגביר את השקיפות ולטפל בכספים לחטיבה להתיישבות. אכן שבת זה יום טוב לחלום בהקיץ", אמרה גלאון.

יו"ר מרצ הזכירה כי לפיד הוא זה שהכשיל לדבריה את יוזמות השקיפות של מרצ בממשלה. "אתה הרמת יד נגד ומנעת מהציבור את זכותו לדעת על הדילים הכי מכוערים שנסגרים בממשלה. אתה ולא אף אחד אחר. אף אחד לא מנע ממך להצביע בעד בכל הפעמים שההצעות האלה הגיעו לוועדת השרים לחקיקה.

"קיבלת בדעה צלולה שוב ושוב החלטות בעד האטימות ולמען האינטרסים של השותפים המושחתים שלך לממשלה. נמאס לנו כבר ממך, גנב דעת. קח אחריות על המעשים שלך ועל העובדה שהיית שנתיים עלה תאנה לממשלה הכי מושחתת שהיתה פה ולא חלמת לעזוב עד שנתניהו בעצמו פיטר אותך. אותו נתניהו אגב שאתה מסרב להודיע שלא תשב איתו. אין לך בושה?'', שאלה.

לדברי גלאון, במשך כל השנתיים האחרונות שר האוצר לפיד אישר באופן אישי כל העברה לחטיבה להתיישבות. "החתימה של יאיר לפיד - לא של אף אחד אחר - מתנוססת בתחתית כל בקשה לעוד מיליונים שהגיעה לוועדת הכספים.

"אחד משניים: או שהוא ידע הכל ועכשיו הוא משקר בחוצפה שגובלת בפלילים, או שהוא היה שר אוצר כל כך חסר אחריות שהוא הסכים לחתום על העברות של מאות מיליונים שאין לו מושג לאן הלכו. בכל אופן הוא שוב מוכיח שאי אפשר להאמין למילה שיוצאת לו מהפה''.

יו"ר מרצ תקפה את יו"ר ''יש עתיד'' בעקבות דבריו על מלחמה בשחיתות. ''אין דבר כזה מלחמה בשחיתות עם מי ששנתיים היו אלה שבמו ידיהם נתנו הכשר למנגנון הכי מושחת במדינה. אין מהפך נגד השחיתות עם מי שאחרי שהיה המשת"פ מספר אחד של נתניהו והבית היהודי עדיין לא מוכן להצהיר שלא ישב איתם שוב.

"אין שינוי עם מי שמבחינתו מאבק בשחיתות מתמצה בלהגיד 'אני נאבק בשחיתות' ואחר כך אין לו בעיה לשתף שוב פעולה עם המושחתים.

"יאיר לפיד, כדאי שתפנים: יש רק דרך אחת למהפך נגד השחיתות בבחירות האלה והיא ממש לא הולכת לכלול את חבריך נתניהו ובנט. המהפך קורה עם מרצ", הוסיפה ח"כ זהבה גלאון.

צילום: בן קלמר, פלאש 90

אתמול הבטיח יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג לסגור את החטיבה להתיישבות. "כראש ממשלה אסגור את החטיבה להתיישבות ותפתח אותה אחר כך כדי שתשרת את הנגב והגליל" אמר הרצוג לתכנית "פגוש את העיתונות".

"אנחנו רואים שוב ושוב את אותה קבוצה לוקחת את האינטרסים של המדינה ונתניהו נכנע לה", הוסיף יו"ר מפלגת העבודה.