ליברמן ואהרונוביץ' אתמול באריאל
ליברמן ואהרונוביץ' אתמול באריאלצילום: גילי יערי, פלאש 90

יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, שיגר מכתב לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בו הוא דורש ממנו להתפטר בעקבות התבטאויותיו בנוגע לחקירת בכירי מפלגת "ישראל ביתנו".

"תנועת אומ"ץ פונה אליך בדרישה להגיש לאלתר את התפטרותך מהממשלה בעקבות דברים חמורים שאמרת הקשורים בעניין החקירה המשטרתית על מעורבותם, לכאורה, של כמה מראשי "ישראל ביתנו" (שאתה נמנה עליה) בפרשת שחיתות גדולה", נאמר בפתח המכתב.

"לפני כמה ימים נדמה היה שאתה ממלא תפקידך כנדרש כאשר הענקת באיחור גיבוי רפה לחוקרי 433, החוקרים את הפרשה", ציין אבנרי, אולם לדבריו "כעבור יומיים חזרת בך, הצטרפת לדבריו הקשים של יו"ר מפלגתך, שר החוץ, אביגדור ליברמן וקבעת נחרצות שהחקירה הינה בעלת אופי פוליטי ומונעת מתוך אינטרסים זרים של גורמים המעוניינים לפגוע ערב הבחירות במפלגת "ישראל ביתנו".

"על רקע דבריך אלה חובה עליך לפרוש לאלתר מתפקידך", קבע אבנרי, "לא יעלה על הדעת ששר ימתח ביקורת חריפה ומגמתית על ארגון שכפוף אליו ושהוא אמור לייצגו ולשמור על כבודו".

"בהקשר לכך אנחנו רוצים לציין כי בשעתו התחייבת בפני אומ"ץ שלא תהיה לך מעורבות בנושאי החקירות שנערכו נגד ליברמן. למרות זאת, הכרזת בעיצומה של החקירה כי אתה סמוך ובטוח שתיק החקירה הגדול יסגר. בכך אותת לחוקרים על המגמה הרצויה לך", הוסיף אבנרי.