שר הבינוי מציג: משווקים ומגדילים את ההיצע

שר הבינוי אורי אריאל, ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, דיווחו היום (ראשון) במסיבת עיתונאים על שיווק של 50 אלף יחידות דיור בשנת 2014 - שיא של כל הזמנים.

השר אריאל אמר במסיבת העיתונאים, כי "זהו יום חג למדינת ישראל ולאזרחים – שנת 2014 היא שנת שיא בשיווקים מאז קום המדינה. 50,500 דירות בשיווקים איכותיים, שווקו אחרי שפתרנו חסמי בניה".

"אמרנו כל הזמן שהשיווקים הם התשובה האמיתית ולא שכחנו את זה. שיווקנו את העיקר באופן משמעותי מעל 60% באזורי ביקוש. יש היום הרבה יותר וודאות בשוק הדירות. הפעלנו את מחיר מטרה וכבר שיווקנו. נגמרה תקופת ההמתנה למע״מ 0 שירד מהפרק ויש עליה מרשימה באישור תוכניות שילשנו את מספר יחידות הדיור בתכנון והגדלנו את המלאי", הוסיף אריאל.

לדבריו, "בזמן שכולם דיברו על מע"מ 0 ועל מחיר מטרה עשינו עבודת נמלים כדי להגדיל את ההיצע. פתרונות חסמים שמובילים להגדלת ההיצע ולהורדת מחירים. שינינו כיוון – מתקדמים למטרה- מגדילים את היצע הדירות שיוביל להורדת המחירים".

מהבית היהודי נמסר כי "מסתבר שתנופת הבניה גדלה מאז שלפיד פוטר מהממשלה, ולא במקרה. שר הבינוי אורי אריאל הביא לשיא בתנופת הבניה עם למעלה מ- 50 אלף שיווקי דירות בשנת 2014, עליה של 33 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. בזמן שלפיד מפזר הבטחות בחירות ומנהל קמפיינים, השר אריאל הוביל להסרת החסמים לציבור הישראלי.

''עד שלפיד עזב את הממשלה, שווקו 33,000 דירות בעשרה חודשים, שיא שיווקים מאז שנת 1994. בחודשיים שחלפו מאז פוטר חל זינוק במספר השיווקים ל-17,000 בחודשיים. ייתכן שהכל כמובן בזכות לפיד, בזכות זה שהפסיק לתקוע מקלות בגלגלים".