בגידה? בורג
בגידה? בורגפלאש 90

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג תקף היום (ראשון) את מפלגות השמאל, העבודה ומרצ, וכינה אותם לאומניות, מדירות ערבים ונהנות מאווירה לא כשרה. 

רק אתמול נחשף כי בורג הצטרף לחד"ש כשנסע לוועידת המפלגה בנצרת בעיצומה של השבת. "השיחה הישראלית כולה היא רוויה לא רק בלאומיות היא רוויה גם בלאומנות" אמר בורג ברדיו ''גלי ישראל'' והוסיף, "השיח הלאומי-לאומני השתלט על כל חלקה יהודית טובה, אגב כולל העבודה ואפילו ברמיזות לכך במרצ.

''כאשר העבודה אומרת 'המחנה הציוני', היא אומרת 'אני בלי ערבים' וכאשר מרצ שותקת נוכח האמירה 'הממשלה מליברמן עד מר"צ' והיא לא מוחה על הדרת הערבים היא גם כן נהנית מהאווירה הלא כשרה הזאת, וגם הלאומנות הזאת השתלטה על השיח הערבי".

בורג נגע בסיבותיו לתמיכה בחד"ש ובאמונה שלו כי היא המפלגה היחידה שמביאה את ערך השוויון. "זאת תהיה מערכת הבחירות השלישית שאני מצביע לחד"ש משום שאני חושב שאחד הדברים הנוראיים ביותר שקרו כאן בחברה הישראלית, השיבוש המערכות הגדול, זה שעיקרון היסוד שצריך להנחות חברה אזרחית והוא השוויון בין כל בני האדם, בין היהודי לערבי, בי האישה לגבר, בין העולה לוותיק  ובין כולם לכולם, העיקרון של שוויון שממנו נובע הצדק, העיקרון הזה השתבש.

''יש כאן חברה של שווים ושווים פחות. יש כאן חברה של כאלה עם פריווילגיות וכאלה שיש להם רק זכות למצוקה ולהדרה והמבחן המרכזי של שפיות אזרחית של חברה מתוקנת הוא השוויון בין בני האדם ובמקרה שלנו הבולט ביותר הוא השוויון בין יהודים לבין ערבים. חד"ש היא המפלגה היחידה שמציעה את הדבר הזה ולכן אני תומך בה".

בנוסף ציין בורג כי משפחתו כולה מצביע לשמאל למעט אחד שמצביע מרכז. "במשפחה שלי יש שלושה עשר בעלי זכות בחירה מתוכם שבעה מצביעי חד"ש, חמישה מצביעי מרצ ואחד מצביע מחוץ לגוש. הוא מצביע באזור המרכז כלשהו".