ילדים
ילדיםאריה מינקוב

סקר שבוצע בימים אלה חושף את המציאות בכל הנוגע ליחס החברה כלפי אנשים עם מוגבלות, והצורך לפעול להסרת החסמים הניצבים בפני אנשים עם מוגבלות מדי יום.

הסקר, שנערך ע"י מכון דיאלוג, כלל 503 נסקרות ונסקרים ובוצע בתאריכים 28-29 בדצמבר 2014, טעות הדגימה בסקר 4.5%. הסקר כלל שאלות הבוחנות את תפיסת הציבור לגבי שילובם של אנשים מוגבלות בחברה.

על פי הסקר: 69% מהציבור מכירים אנשים עם מוגבלות. 22% מכירים אנשים עם מוגבלות במקום העבודה. 30% מהציבור ציינו שיפריע להם להתגורר בשכנות לאנשים עם מוגבלות. 40% מהציבור ציינו שיפריע להם אם ילדים עם מוגבלות יהיו בגן או בכיתה של ילדיהם.

אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ציין כי "כפי שמראים ממצאי הסקר, החברה שלנו מתקשה לקבל אנשים עם מוגבלות ולשלב אותם בתוכה. לעיתים כאשר אנשים חשים רחמים כלפי אנשים עם מוגבלות, הם ייטו לתת להם תרומה ונדבה, אולם לא יסכימו שיגורו בשכנות אליהם, יעבדו עימם או ילמדו עם ילדיהם".

"אני מאמין כי רק כאשר הציבור יכיר אנשים עם מוגבלות- ילמד איתם בבתי הספר, יפגוש אותם במרחב הציבורי, יעבוד עימם ויגור לצידם כשכנים וכאנשים שווי זכויות, חסמי הדעות הקדומות יוסרו, ואנשים עם מוגבלות יחוו פחות בידוד חברתי והפליה. זהו מעגל קסמים אשר אנו פועלים מדי יום כדי לשבור אותו, כאשר להנגשת המרחב הציבורי תפקיד חשוב במהלך לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה", הוסיף.