בני גנץ בקנדה
בני גנץ בקנדהצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, נפגש היום (שני) בקנדה עם רמטכ"ל צבא קנדה, הגנרל תום לוסון.

במהלך הפגישות שוחחו השניים על השותפות האסטרטגית של מדינת ישראל וקנדה ועל האיומים המשותפים והדרכים להתמודדות עימם.

גנץ אמר כי הביקור שלו בקנדה "ממחיש את הקשרים ההדוקים בין צבאות ישראל לקנדה. הקשר מתבסס על ערכים משותפים, אתגרים משותפים ויכולות משותפות. השותפות הזו מתהדקת לאור השיח המשותף. הקשר אף התהדק בשנה האחרונה עם הצבת נספח צה"ל ראשון קבוע בקנדה. אני בטוח שנקצור את בעתיד את פירות השותפות במחויבות ההדדית שלנו לביטחון והגנה"

רמטכ"ל צבא קנדה אמר כי "ישראל היא בת הברית הקרובה ביותר של קנדה במזה"ת. מדינותינו נהנות מקשרים צבאיים הדוקים בתחומים מגוונים. קשר זה אף התהדק תחת משמרתו של רא"ל גנץ, וחוזק בפגישותינו היום. היה לי העונג לעבוד עם רא"ל גנץ במהלך כהונתו ואני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך".

ביקורו של הרמטכ"ל ממשיך את מזכר ההבנות האסטרטגית מינואר 2014 שנחתם בין קנדה ומדינת ישראל, והתחייב לקדם את שיתוף הפעולה הבילטראלי בכל תחומי הממשל, כולל ביטחון והגנה. כחלק מהשותפויות, בקיץ 2014 מונה לראשונה, אל"מ אדם זוסמן, כנספח צה"ל הראשון בקנדה.

כמו כן ישראל וקנדה מנהלות שיתוף פעולה קרוב בכל הרמות כולל בתחום מלחמה בטרור, אימונים, חילוץ והצלה, מודיעין, פיקוד ושליטה וטכנולוגיות. שיתוף הפעולה הורחב באינטראקציות מתמשכות, החלפת מידע בתחום הכוחות המיוחדים באמצעות בירוקים, אימונים והשתתפות בתרגילים.

קנדה העידה על עצמה כי השת"פ עם ישראל הביאה לה יתרונות מבצעיים משמעותיים באמצעות הקשר המשותף במיוחד לאור הצטיידות במל"טים ואמצעים לטיפול במטענים.

בהמשך היום הרמטכ"ל סייר במוזיאון המלחמה, ונפגש עם שגריר ישראל בקנדה, רפי ברק להערכת מצב אסטרטגית ולאחר מכן טס גנץ לוושינגטון שם קיים מפגש עדכון עם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר.