בן אליעזר
בן אליעזרצילום: פלאש 90

המשטרה הודיעה בצהריים (שלישי) כי התגבשה תשתית ראייתית שתאפשר העמדה לדין של השר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר.

חקירת המשטרה החלה לפני מספר חודשים ביחידת להב 433 על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. בן אליעזר יחד עם כמה מעורבים נוספים נחשד בביצוע עבירות שוחד, עבירות מרס, הלבנת הון והפרת אמונים.

עשרות מעורבים נחקרו ובוצעו חיפושים לרבות בכספת שבבעלות בן אליעזר בבנק וכן בוצעו פעולות חקירה בחו"ל בתיאום עם רשויות האכיפה בארצות הברית.

על פי החשד, החל משנת 2006, בעת כהונתו של בן אליעזר כשר התשתיות ובהמשך כשר התמ"ת, אנשי עסקים המקורבים לו העבירו לידיו סכומי כסף גבוהים בתמורה לקידום אינטרסים עסקיים שלהם.

בנוסף, נחקרה פעילות הלבנת הון של בן אליעזר בהיקף של מיליוני שקלים, שהוסוותה על פי החשד, בחשבונות בני משפחתו, בהמרות כספיות בצ'יינג'ים (נותני שירותי מטבע) כשעל פי החשד, הכסף שימש, בין היתר, לרכישת נכסי נדל"ן ובחלקו הוסתר במזומן בכספת בבנק. הפרשה נחקרה בשיתוף עם רשות המיסים ולוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

בתום החקירה, קיבל ר' האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי את המלצת מפקד יחידת להב ניצב רוני ריטמן כי קיימת תשתית ראייתית מספקת כנגד בן אליעזר לביצוע עבירות לקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

כמו כן, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע העבירות המיוחסות למספר חשודים נוספים ובהם ג'קי בן זקן (מתן שוחד), אברהם נניקשווילי (מתן שוחד), ראש לשכתו לשעבר של חבר הכנסת – איילת אזולאי (מרמה והפרת אמונים), איש עסקים נוסף (מתן שוחד) ואחרים.

פרקליטיו של בן אליעזר, עורכי הדין נבות תל צור וטל שפירא, מסרו כי הוא דוחה את המלצות המשטרה מכל וכל. "במשך 60 שנה שירת בן אליעזר את מדינת ישראל נאמנה ובתחושת שליחות, והוא נחוש להיאבק על שמו הטוב חרף מצבו הרפואי המורכב.

"אנו מקווים ומאמינים, כי בחינה יסודית ומעמיקה של החומר על ידי הפרקליטות, תעלה תמונה שונה לחלוטין", הוסיפו עורכי הדין.