יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: פלאש 90

שר החוץ ויו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, התייחס אחר הצהריים (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו להחלטת היועמ"ש לזמן לשימוע את חברת הכנסת חנין זועבי לפני העמדתה לדין.

נציין כי האירוע בעקבותיו מיוחסת לזועבי העבירה של העלבת עובד ציבור, התרחש כאשר זועבי תקפה מילולית שוטרים ממוצא ערבי שמילאו את תפקידם וייצגו את המדינה במסגרת דיוני הארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת. זועבי אף הסיתה באותו מקרה לאלימות נגדם ונגד שוטרים ממוצא ערבי.

"אני מברך על ההחלטה להעמיד לדין את חנין זועבי, אלא שזועבי לא צריכה לעמוד לדין רק על מקרה ספציפי של העלבת עובד ציבור אלא על כך שהיא חותרת באופן קבוע וגלוי נגד מדינת ישראל", כתב ליברמן.

"אני מקווה שהפעם בג"צ לא יאפשר לזועבי להתמודד שוב לכנסת ויוכיח שמי שפועל נגד מדינת ישראל ותומך באויביה לא יכול להיות חבר בפרלמנט שלה", הוסיף ליברמן.

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד) מברך על החלטת היועמ"ש בעניין זועבי, "כל מציאות שתרחיק את זועבי - מבורכת. זועבי הינה חיילת נאמנה בשרות אויבי מדינת ישראל ובכל מדינה אחרת הייתה עומדת לדין בגין בגידה והסתה".

"העובדה כי היא עדיין ח"כ במדינת ישראל, כואבת ומכעיסה. יחד עם זאת, אם החלטת היועמ"ש תרחיק אותה מבית הנבחרים ואולי תקרב אותה גיאוגרפית למורה, מר בשארה, הרי שמדובר בהחלטה נכונה וראויה ובהחלטת מבורכת", הוסיף.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יריב לוין (הליכוד), מברך על זימונה של ח"כ זועבי לשימוע לפני הגשת כתב אישום. "מקומה של חה"כ זועבי היה מזמן צריך להיות מאחורי סורג ובריח".

"חברת כנסת שהבגידה במדינה וההתייצבות לצד הטרור הם הבסיס לפעילותה, צריכה להיות מורחקת מהחיים הציבוריים. ראוי להעמידה לדין על כל מעשי הבגידה החמורים שביצעה, לשלול את אזרחותה ולהסיר את הכתם שהיא מכתימה את החברה הישראלית כולה", מוסיף לוין.

ח"כ דני דנון מברך אף הוא על כוונת היועמ"ש להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין בכפוף לשימוע. "זועבי, כמובילת גל ההסתה נגד צה"ל ומדינת ישראל, צריכה לשבת מאחורי סורג ובריח. על היועץ המשפטי לממשלה לא לתת לה לחמוק מעונש על מעשיה ולמצות עימה את הדין גם בגין דבריה על חוטפי הנערים ומעשיה האחרים".

לדבריו, "זועבי חצתה מזמן את גבולות הדמוקרטיה וחופש הביטוי. אמשיך לפעול לפסילת מועמדותה בבחירות הקרובות" כך אומר דנון.

בשבועות האחרונים ח"כ דנון מצרף עותרים נוספים לפסילתה של זועבי מלהתמודד בבחירות לכנסת ה- 20. בימים הקרובים יוחתמו חברי ועדת הבחירות על עתירתו לפסילתה.

חה"כ מירי רגב (הליכוד) בירכה אף היא את פרקליטות המדינה והיועמ"ש על החלטתם. "יש להעביר מסר ברור לחברי הכנסת הערבים והיהודים כאחד שאף אחד אינו מעל החוק. הגיע הזמן להסיר חסינותה של זועבי ולהדיח אותה מהכנסת", אמרה רגב.

לדבריה, "כבר בחודש יולי האחרון העברתי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדבר הסרת חסינותה של ח״כ זועבי ואף קיימתי מספר דיונים בנושא בועדת הפנים בראשותי בגין דרכי ההסתה המיוחסים בין היתר לזועבי. נבחר ציבור באשר הוא אינו מורם מהעם".