מועצת הרבנות הראשית אישרה בישיבתה האחרונה את הצעתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, להוסיף למבחני הרבנות מבחן נוסף אשר יכלול את הנושאים ההלכתיים של "בין אדם לחבירו", מידות טובות והלכות כבוד הזולת.

הרב הראשי אמר בפתח הישיבה כי תפקידו של רב בישראל איננו מסתיים במתן פסיקה הלכתית לשאלה שבה הוא נשאל, אלא תפקידו רחב בהרבה.

לדבריו, "על הרב להאיר פניו לציבור, ולפעול כהלכה בכל הנושאים החשובים של בין אדם לחבירו, מאחר והרב הוא לא רק פוסק הלכה, אלא דמות וסמכות עבור כל יהודי שפונה לעצה ותושיה מרבני ישראל".

בישיבה השתתפו רוב חברי המועצה ובהם: נשיא מועצת הרבנות הרב דוד לאו, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב שמעון אליטוב, הרב יצחק דוד גרוסמן הרב רצון ערוסי, הרב יהודה דרעי, הרב יוסף גליקסברג, הרב יעקב שפירא, הרב יצחק רלב"ג, והרב אריה שטרן.

במהלך הדיון הגיש הרב לאו לחברי מועצת הרבנות את רשימת הנושאים אשר יש לשלב במבחן החדש של 'בין אדם לחבירו', ובהם סימנים מהשו"ע, הלכות 'דעות' ברמב"ם, וציין כי ''ראוי היה להציב גם את תורת רבי ישראל מסלנט ותלמידיו מול עיני הנבחנים ולכוונם לאישיות ראויה לדמות רועה רוחני".

כאמור, לאחר שיסוכמו הנושאים עליהם ייבחנו הנבחנים המבקשים כושר לרבנות, ייכנס למערך הבחינות גם המבחן החדש, בנוסף למבחנים ההלכתיים והתורניים שעוברים המועמדים לרבנות בנושאים השונים בהלכה.