שלג בישיבת בני עקיבא מירון

ישראל סוערת. בחלק מרמת הגולן והגליל העליון יורד הבוקר (רביעי) שלג. כך גם בכמה מיישובי השומרון, גוש עציון ובנימין. 

בירושלים יורד שלג קל שנערם בעיקר באזור הצפוני של העיר. חברת ''אגד'' הודיעה על הפסקת תנועת האוטובוסים בכל האזור.

כביש 443 נחסם לתנועה בצומת מכבים בשני הכיוונים. כביש מספר 1 נחסם לתנועה במחלף לטרון. במשטרה מבקשים מציבור הנהגים לא להגיע לאזור וממליצים להימנע מנסיעה לירושלים.

כביש 60 נחסם לתנועה מכיכר אדם שבצפון ירושלים ועד הישוב עלי בבנימין. כביש 98 מרמת מגשימים לכיוון צפון נחסם לתנועה וכך גם הכבישים 87 מצומת קשת יהונתן לכיוון צפון, 91 מצומת עין זיוון לכיוון צפון, 978 מצומת ווסט לכיוון צפון ו-99 ממפל סער לכיוון צפון. הבוקר החל שלג להיערם בקיבוץ סאסא שבגליל המערבי.

עקב תחזיות מזג האוויר, הוחלט בעיריית צפת לנקוט משנה זהירות ולא לפתוח את מוסדות החינוך. בעיר נערמו כ-10 סנטימטרים של שלג.

מפכ''ל המשטרה רנ''צ יוחנן דנינו הגיע למוקד אגף התנועה כחלק מההיערכות למזג האוויר הסוער ברחבי הארץ. המפכ''ל ביקש מהאזרחים לא להסתכן ולהישמע להוראות השוטרים. "ביממה האחרונה ביקשנו שלא להגיע היום לירושלים ולהימנע מנסיעה לעיר. כבר כעת אנו רואים תנועה הרבה יותר דלילה על כביש 1''.

סערה בישראל - עדכוני מזג האוויר בערוץ 7

פיקוד העורף מפנים שלג שנערם בבית ג'אן

בשעות הקרובות ובהתאם לתחזית השירות המטארולוגי, ייסגרו הכבישים המובילים לירושלים, כולל כביש 1 וכביש 443. "המטרה שלנו היא שאנשים לא יתקעו באמצע הכביש, ללא יכולת להיכנס לעיר או להסתובב בחזרה", הסביר רנ''צ דנינו. ''אנו מחכים כרגע לדיווחים על הפתיתים הראשונים, ברגע שנקבל אותם - נסגור את הצירים".

לדברי המפכ"ל, משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לסערה. "במהלך הימים האחרונים התכוננו למזג האוויר הסוער יחד עם כל הרשויות והגורמים הרלוונטיים, כשלנגד עינינו עמדה הסערה של השנה שעברה והאירועים שבאו בעקבותיה. המטרה שלנו היא לעשות כל מה שצריך כדי שהשלג יהפוך לחוויה חיובית עבור האזרחים.

"אמנם לפי תחזיות מזג האוויר הסערה לא צריכה להיות בהיקף ובעוצמות של שנה שעברה, אבל אנחנו לא לוקחים סיכון ונערכים לגרוע מכל", הבהיר דנינו.

רשת החשמל ביישוב שילה קרסה בעקבות הסערה והופסקה התחבורה באזור קריית ארבע וביישוב אפרת שבגוש עציון. כל הכניסות לצפת נחסמו לתנועה וכן צומת נוף כנרת, ביריה, עין זיתים, סאסא, עין אל אסד, אליפלט, חצור, מירון ודישון.

לבד מהצירים הללו נסגרו לתנועה באזור הצפון הכבישים הבאים: כביש 98 מרמת מגשימים לכיוון צפון, כביש 87 מצומת קשת יהונתן לכיוון צפון, כביש 91 מצומת עין זיוון לכיוון צפון, כביש 978 מצומת ווסט לכיוון צפון, כביש 99 ממפל סער לכיוון צפון, הכביש העולה לכיוון בית ג'אן.

המשטרה פתחה מרכז מידע ארצי למענה לפניות אזרחים בנושא הסערה הצפויה, תנועה בצירים וכד׳. מספר הטלפון של מרכז המידע הוא 1-700-705-100.