ריבלין מחלק תה ללוחמים
ריבלין מחלק תה ללוחמיםצילום: חיים צח - לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא היום (רביעי) מבית הנשיא לסייר במעברי העיר ירושלים על מנת לחזק את ידיהם של לוחמי משמר הגבול העומדים על משמרתם בקור העז.

הנשיא חילק תה חם לחיילים, היטיב את מעיליהם וכובעיהם וביקש מהם לשמור על עצמם בשעה שהם שומרים על מדינת ישראל כולה.

הלוחמים המופתעים אשר לא ציפו לביקורו הספונטני של הנשיא קיבלו אותו בשמחה ובחום והודו לו על הגעתו. תחילה הגיע הנשיא למעבר א-זעים בכניסתה המזרחית של ירושלים שם פגש כוחות מג״ב ואמר "על חומותייך עיר דוד הפקדתי שומרים כל היום וכל הלילה, כל נאמר, אך הנביא שכח להוסיף- כל היום וכל הלילה, בחום ובקור. ואנחנו יודעים שאנחנו יכולים לישון ולהתרווח בחום בביתנו, כאשר אתם שומרים עלינו. אנחנו זוכרים שכשלנו חם, לכם לעיתים קר״.

עוד הוסיף הנשיא, ״אתם נמצאים בתפקיד כה חשוב במשך כל ימות השנה ואנחנו מעריכים אתכם על כך מאוד. אנחנו מודים לכם על כך שאנו יכולים להישאר בתוך הבתים שלנו, כולנו - תושבי ירושלים ותושבי ישראל כולה. ואני כאן כדי לבקר אתכם ולראות את היערכותכם. אתם מחממים את ליבנו״.

כביש 1 חסום

ריבלין התעניין בהיערכות הלוחמים עם בגדים חמים וציוד מתאים ושמע ממפקד הכח במקום כי לקחי הסופה אשתקד יושמו ונלמדו. "נערכנו בהתאם לשעות הכי קשות שיכולות להגיע עם הציוד, הביגוד והמזון המתאים", אמר המפקד.

הנשיא ברך על הדברים ואמר כי "הלקחים שהופקו הם לתפארתה של ירושלים. אני מברך את המשטרה ואת כוחות צה״ל ומשמר הגבול כאחד הכוחות המרכזיים בשמירת הסדר, ומודה על היכולת שלנו לתפקד גם מול עוצמות הטבע וגם מול אתגרים ביטחוניים שאנו ניצבים מולם".

עוד הוסיף הנשיא בהקשר להפקת הלקחים, ״אני מברך את המשטרה, הצבא ואת ראש העיר ניר ברקת על שהפיקו את לקחים מהשנה שעברה, והחליטו להישמר מבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה. אני ירושלמי בין ירושלמי ואחד החגים הכי יפים שיש בירושלים זה חג השלג, ואליו צריך להתייחס כאל חג ולא כצרה ומצוקה. אם נגיע כולנו להבנה שבחג השלג נהנים, נמנע אסונות. יש יותר יפה מירושלים לבנה, מלראות את הפתיתים יורדים בשלווה?

''אך אם כל אחד יחגוג את חג השלג לבדו, נגיע למצבים בהם נתקענו פעם קודמת. וכמה שאנחנו אוהבים את הטבע ונהנים מהיופי של ירושלים בזמן שלג, צריכים להבין שצריך לעזור לאלה הזקוקים לעזרה".

משם המשיך הנשיא למעבר המנהרות של מג"ב בעוטף ירושלים, בכניסתה הדרומית של העיר, ופגש את החיילים העומדים על משמרתם בציפייה לשלג ובעירנות דרוכה על אף חסימות הכבישים ההדרגתיות.

שלג בהר ברכה

החל משעות הבוקר יורד שלג ברמת הגולן ובגליל העליון, ביהודה ושומרון, בירושלים ובאזור גוש עציון. חברת ''אגד'' הודיעה על הפסקת תנועת האוטובוסים בכל האזור.

כביש 443 נחסם לתנועה בצומת מכבים בשני הכיוונים. כביש מספר 1 נחסם ונפתח לסירוגין. במשטרה מבקשים מציבור הנהגים לא להגיע לאזור וממליצים להימנע מנסיעה לירושלים.

בשל הצפות, כביש 6 נחסם בין מחלף נחשונים לבין שמן. כביש 60 נחסם לתנועה מכיכר אדם שבצפון ירושלים ועד הישוב עלי בבנימין. כביש 98 מרמת מגשימים לכיוון צפון נחסם לתנועה וכך גם הכבישים 87 מצומת קשת יהונתן לכיוון צפון, 91 מצומת עין זיוון לכיוון צפון, 978 מצומת ווסט לכיוון צפון ו-99 ממפל סער לכיוון צפון. הבוקר החל שלג להיערם בקיבוץ סאסא שבגליל המערבי.

עקב תחזיות מזג האוויר, הוחלט בעיריית צפת לנקוט משנה זהירות ולא לפתוח את מוסדות החינוך. בעיר נערמו כ-10 סנטימטרים של שלג.

מפכ''ל המשטרה רנ''צ יוחנן דנינו הגיע מוקדם יותר היום למוקד אגף התנועה כחלק מההיערכות למזג האוויר הסוער ברחבי הארץ. המפכ''ל ביקש מהאזרחים לא להסתכן ולהישמע להוראות השוטרים. 

סערה בישראל - עדכוני מזג האוויר בערוץ 7

פיקוד העורף מפנים שלג שנערם בבית ג'אן

לדברי המפכ"ל, משטרת ישראל ערוכה ומוכנה לסערה. "במהלך הימים האחרונים התכוננו למזג האוויר הסוער יחד עם כל הרשויות והגורמים הרלוונטיים, כשלנגד עינינו עמדה הסערה של השנה שעברה והאירועים שבאו בעקבותיה. המטרה שלנו היא לעשות כל מה שצריך כדי שהשלג יהפוך לחוויה חיובית עבור האזרחים.

"אמנם לפי תחזיות מזג האוויר הסערה לא צריכה להיות בהיקף ובעוצמות של שנה שעברה, אבל אנחנו לא לוקחים סיכון ונערכים לגרוע מכל", הבהיר דנינו.