המפכ''ל יוחנן דנינו
המפכ''ל יוחנן דנינוצילום: פלאש 90

מפכ''ל המשטרה יוחנן דנינו התייחס היום (רביעי) לפרשת השחיתות בצמרת ''ישראל ביתנו'' והשיב לטענותיו שלהשר אביגדור ליברמן לפיהן חקירת המשטרה נועדה לפגוע בהצלחת ''ישראל ביתנו'' בבחירות הקרובות.

"התפקיד שלנו זה לסיים את החקירה כמה שיותר מהר ולהעביר את הממצאים להמשך טיפול הפרקליטות", אמר המפכ"ל בהרצאה במכללת "שערי משפט", במענה לשאלות סטודנטים. "מדובר בחקירה רחבה שנגעה בהרבה נושאים ופרשות שונות, לכן היא גם חייבה אותנו לנקוט בצעדים שבהם לא נקטנו בעבר".

על עיתוי חשיפת הפרשה, אמר המפכ"ל, כי "כל חקירה מגיעה בסופו של דבר לחלק הגלוי. ברגע שהחלק הסמוי מוצה והראיות הבשילו, עוברים לשלב הגלוי, שתוכנן עוד לפני שהכריזו על הבחירות. ישבנו ובחנו את המשמעויות של החלק הגלוי בעת הזו''.

דנינו הסביר כי בחקירה מסוג זה בלתי אפשרי להתעלם ממערכת בחירות, "ולכן שקלנו את הנושא ואת טובת החקירה ונתקבלה כאן החלטה חד משמעית בהובלת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לצאת לחקירה גלויה".

לדברי המפכ"ל אמנם עוד לא הסתיימה החקירה "אבל אפשר להתרשם גם מההיקף וגם מהבסיס שלה, ודי ברור למה היינו חייבים לצאת לחקירה גלויה בעת הזו. אי אפשר היה להמתין. חשוב ונכון היה לפתוח בחקירה הגלויה בעת הזו".