וורצמן באשקלון
וורצמן באשקלוןצילום: ישראל בן שטרית

סגן ומ"מ שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) סייר היום (רביעי) במוסדות חינוך בדרום.

את הסיור פתח וורצמן במדרשת צוריאל באשדוד הפועלת להעמקת היהדות בדרום. אל המפגש התלוו ראש ישיבת ההסדר נווה דקלים הרב דוד גבריאלי, ראש הישיבה התיכונית נווה הרצוג הרב מאיר אדרי יו"ר סניף הבית היהודי באשדוד עו"ד נריה און, יו״ר הסתדרות המורים הדתיים גד דעי ונציג פורום דרום בבית היהודי מר אלירן ביתן.

סגן השר המשיך לביקור מרגש בישיבת ההסדר נווה דקלים שנעקרה מגוש קטיף והחלה להיבנות בעיר ולאחר מכן המשיך למפגש פעילים במושב זרחיה.

במהלך הסיור התייחס סגן השר וורצמן להערכות משרד החינוך לסערה, "משרד החינוך למד את לקחי העבר ופעל כדי שבטחון התלמידים והמורים יישמר בצורה הטובה ביותר".

בהמשך ביקר סגן השר באשקלון ובישיבת ההסדר שבעיר כשהוא מלווה ברב אופיר כהן ראש הגרעין התורני "אורות", עמרם בן דוד סגן ראש העיר לשעבר המתמודד בפריימריז בבית היהודי.

במהלך הסיור בישיבת ההסדר התייחס לפיגוע שהתרחש בצרפת ואמר לתלמידים: "הטרור האסלאמי הקיצוני מכה שוב באירופה והוא המשך ישיר לטרור שכולנו חווינו מרצועת עזה, המאבק הוא מאבק של דרך ואמונה. אתם השוקדים על לימודכם יומם ולילה מהווים תשובה ניצחת לכל גלי הטרור. המשך חיזוק וביסוס התורה בחיינו, היא הדרך בה ננצח את אויבנו. על כתפכם מוטלת בעת הזו אחריות לאומית, ללמוד תורה, להשכיל מחוכמתה ולבנות אישיות חזקה שתשפיע רבות על ישראל. התורה תמשיך להיות המקור ממנו עם ישראל שואב את עיקר כוחו. בזכות לימודכם, אויבנו מבית ומחוץ יבינו כי לא ניתן לנצח את עם ישראל".

הוא הוסיף כי במהלך השנתיים האחרונות הוא פעל "כדי להגדיל את תקציב הישיבות, וברוך ה' זכינו להגדיל משמעותית את תקציב הישיבות הגבוהות וישיבות ההסדר. נמשיך לפעול גם בקדנציה הבאה לחיזוק עולם התורה בכללותו הן הציוני דתי והן החרדי".