שלמה בן אליהו
שלמה בן אליהוצילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבינוי, שלמה בן אליהו, השיב הבוקר (חמישי) לטענות לפיהן המשרד מכר דירות לעמותות המזוהות עם הציבור הדתי־לאומי במחירים אפסיים, ללא הערכת שמאי וללא מכרז.

בראיון לגלי צה"ל תקף בן אליהו את ח"כ אורלי לוי-אבקסיס שהתראיינה אף היא לתכנית ואמר כי לוי-אבקסיס תקפה את המשרד לפני כחודש, פנתה ליועץ המשפטי ולמבקר המדינה, "אותה דרמה כמו שהיא עושה אצלך, אלא שאז היועמ"ש עצר הכל לצורך בדיקה והמסקנה היתה שהתהליך היה נכון ומכירת הדירות היתה מוצדקת ותביא תוצאה טובה".

"לוי-אבקסיס עושה הון פוליטי על חשבון הדיור הציבורי", אמר בן אליהו שציין כי הכל נעשה לאחר דיון עם אנשי משרד האוצר והיועמ"ש.

ח"כ לוי-אבקסיס אמרה בראיון כי משרד הבינוי הציע לאותם גופים ציבוריים מכירת דירות ללא שמאי, למרות שעל פי החוק יש צורך בשני שמאים. בתגובה אמר בן אליהו כי דבריה של לוי-אבקסיס אינם נכונים.

"אם הייתי משאיר את המצב כפי שהיה, לא היה כסף לקנות דירות לממתינים ואנחנו מממשים נכסים שלא משמשים לדיור ציבורי, כדי שבכסף הזה נקנה דירות לדיור הציבורי", אמר בן אליהו.

הוא הסביר כי המחירים הנמוכים בהם נמכרו אותן דירות נבעו כתוצאה מכך שהמדינה בנתה בטעות על קרקע פרטית, "ואז אני לא יכול למכור לאדם שמחזיק בדירה או למישהו אחר ב-300 או 400 אלף ש"ח. היתה ועדה עם היועמ"ש. זה לא שאני מחליט יום אחד למכור במחיר כזה בלי שמאים".