אמבולנס מד"א משטרה העיר העתיקה ירושלים
אמבולנס מד"א משטרה העיר העתיקה ירושליםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

צעיר יהודי כבן 21 נדקר באמצעות מברג על ידי מחבל ערבי ברחוב סולטן סולימאן סמוך לשער שכם בירושלים. מצבו מוגדר בינוני.

צוותים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לצעיר ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בבירה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון.

המחבל נמלט מהזירה וכוחות רבים של משטרה ומשמר הגבול סורקים באזור.

פאראמדיק מד"א רפאל הרבסט שטיפל בפצוע סיפר "כשהגענו סמוך לשער שכם סימנו לנו לעצור ועוברי אורח הובילו אלינו צעיר כבן 21 בהכרה מלאה כשהוא דקור בפלג גופו העליון מחפץ חד. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו לבית חולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל מתן חמצן ונוזלים.

"בדרך הוא תיקשר איתנו וסיפר שכשהלך בעיר העתיקה הרגיש חבטה חזקה בגבו. מצבו מוגדר בינוני והוא הועבר ישירות לחדר הניתוח בבית החולים".

ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר בתגובה לפיגוע הדקירה הערב בירושלים כי ''השקט בירושלים מדומה. אסור להבליג לטפטוף הפיגועים ונדרש לפעול ללא רחמים כנגד כל פגיעה באזרחי ישראל. יש לאפשר ליהודים להגיע בבטחה לכותל גם במחיר צמצום מרחב התמרון של הפלשתינים".

ח"כ יוני שטבון מסר כי "ירושלים הבירה הפכה למוקד בעירה. שלא נטעה, זוהי מלחמת דת על הזהות והבעלות של ישראל בכלל ושל ירושלים בפרט. יש כאן שוט של טרור איסלאמי, שמצליף בנו אחת לאיזה זמן. מוכרחים להצליף במצליף. זה חייב להיות חד, מהיר וכואב. אין דרך אחרת, אין ארץ אחרת".