אולמרט הבוקר
אולמרט הבוקרצילום: עמי שומן

שלב הסיכומים במשפטו של אהוד אולמרט, על פרשת טלנסקי, נפתח הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים, בהצגת סיכומי התביעה אותם השמיע התובע, עו"ד אורי קורב.

קורב ביקש להדגיש בפני בית המשפט, כי עדותה של שולה זקן בתוספת ההקלטות והיומנים שהוצגו בפני בית המשפט, משנים באופן מהותי את תמונת הראיות נגד אולמרט.

"חזרנו לכאן בגלל רעידת אדמה ראייתית, שכוללת עדות של שולה זקן, ואת הקלטות והיומנים - ראיות שיש בהן כדי לשנות את הכרעת הדין", אמר קורב.

לדבריו, "זקן העידה עדות קשה ואמיצה נגד אדם שהעריצה כל חייה. מנגד אולמרט התבצר בשתיקה רועמת. הוא נחקר במשטרה ומאז מילא פיו מים".

נציין כי במהלך משפט הולילנד, לאחר שהתברר לשולה זקן כי סנגוריו של אולמרט מנסים לגלגל חלק משמעותי מהאחריות למעשים פליליים, חתמה זקן על הסדר טיעון.

במסגרת הסדר הטיעון הסכימה זקן לחשוף הקלטות שהוקלטו בשיחות שערכה עם אולמרט, ואף להעיד באופן שיאפשר להגיש כראיה את היומנים שערכה ובהם חומר מפליל רב.

הפרקליטות, שערערה לבית המשפט העליון על זיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי, ביקשה מבית המשפט העליון להוסיף ראיות בערעור, וזה החזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי על מנת שזה יכריע בשאלה האם יש לשנות את תוצאת פסק דינו הראשון.