100 משטרה שוטרים סייבר משטרת ישראל
100 משטרה שוטרים סייבר משטרת ישראלצילום: חטיבת דובר המשטרה

לאור הצלחת מוקד המידע המשטרתי שהופעל במהלך מזג האוויר הסוער, הנחה מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, להקדים את הקמת מוקד 110, שישמש כמוקד מידע משטרתי ארצי.

המוקד החדש יחל לפעול בתוך שלושה חודשים, ויפעל במקביל למוקדי 100, שתכליתם לטפל באירועי חירום בהם נדרש שיגור של ניידת לזירה. 

ההמלצה על הקמת המוקד החדש ניתנה ע"י צוות בהובלת הסמפכ"ל, ניצב ניסים מור. צוות זה קיים עבודת מטה מואצת בנושא, לרבות ניתוח היקף הפניות למוקד 100 הנאמד בכ-8.5 מיליון שיחות בשנה החולפת, והתפלגותם לתחומי מתן מידע לפונים אל מול הדרישה לסיוע משטרתי.

הצוות אפיין את המידע הנדרש מהמוקד העתידי בהתאם לניסיון מקצועי מצטבר ומחקר שנערך, כך שרמת השירות לאזרח תהיה מהירה ומקצועית על בסיס מאגר מידע קיים בכל תחום משטרתי. 

"מדובר במהלך אסטרטגי בעל חשיבות מבצעית מהמעלה הראשונה, אמר המפכ"ל. "הפעלת המוקד החדש מאפשרת לנו לתת לציבור את המידע הנדרש באופן מקצועי, עדכני וזמין לצד הורדת העומס ממוקדי 100, שתכליתם טיפול באירועי חירום''.

רנ''צ דנינו הדגיש כי ''אנו קשובים לרחשי הציבור, לצרכיו ולדרישה של האזרחים לשירותי משטרה בכל תחום. לפיכך מחובתנו להתאים ולקדם את מערכי המוקד לרווחת הציבור ולתת את המענה המבצעי האפקטיבי ביותר".