משה כחלון
משה כחלוןצילום: אלכס רוגובסקוי

בשיחה אחד על אחד עם העיתונאי בן כספית בכנס איגוד השיווק התייחס יו"ר מפלגת ''כולנו'' משה כחלון ליוקר הדיור בישראל והבטיח לפרק את מנהל מקרקעי ישראל.

"רק קובה וצפון קוריאה מחזיקות בכמות קרקעות כמו ממנהל מקרקעי ישראל", אמר כחלון. "הממשלה היא האשמה היחידה במחדל מחירי הדיור ויוקר המחיה. ראש הממשלה ושר האוצר רבו מהיום הראשון שנכנסו לממשלה והאינטרס הציבורי עמד בסוף סדר העדיפויות שלהם''.

לדבריו, כוונות הפוליטיקאים להוריד את מחירי הדיור הן טובות, אבל השורה תחתונה היא במבחן התוצאה. ''במעשים ולא בדיבורים. יש לנו תכנית מסודרת לפירוק מנהל מקרקעי ישראל ואני מודיע כאן - אני הולך לפרק את מנהל מקרקעי ישראל וכל משרד שאני אהיה בו יהיה אחראי על המנהל. כך לא אוכל להאשים אף אחד בשום דבר".

לשאלה של כספית מדוע עזב את הליכוד אמר יו"ר מפלגת כולנו, "הפערים ביני לבין הליכוד של היום הם בעיקר חברתיים. אין לי בעיה עם האנשים בליכוד, יש לי בעיה עם הדרך שלהם.

80% מישיבות סיעת הליכוד בשנים האחרונות היו על נושאים מדיניים ועל התנחלויות ולא על עיירות הפיתוח ושכונות המצוקה. הליכוד של היום לא נמצא במקומות החברתיים שאני גדלתי עליהם, הליכוד של בגין''.