מעוותים את המציאות. מקלב
מעוותים את המציאות. מקלבפלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, שוחח היום (שני) עם נציגים מהועדה המארגנת של כנס באר שבע לשלום הילד, בנוכחות מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן.

"לא ייתכן שיהיו פערים כה גדולים בין ילדים ומשפחות בישראל וייווצר קיטוב כה משמעותי בין משפחה שיש לה, למשפחה שאין לה. הרשויות צריכות לפעול יותר למען השכבות החלשות להקטנת הפערים באופן משמעותי", טען מקלב בדבריו.

ח"כ אורי מקלב סקר בפני הנוכחים את פעילות הכנסת וחברי הכנסת בכלל, ובפרט למען השכבות החלשות ושכבות הביניים, והסביר לנוכחים את דרך הפעילות הפרלמנטרית הכוללת.

לדבריו, "למרות המאמצים הרבים שעושים בעניין, עדיין קיימת אוזלת יד מצד הרשויות ולכן עדיין אין מענה מיטבי למרבית הקשיים של השכבות החלשות בישראל".

מקלב הוסיף, "בסופו של דבר מי שקובע את המדיניות והיחס של המשרדים השונים אל השכבות החלשות ושכבות הביניים בישראל, היא הממשלה. כיום לא נעשו צעדים דרסטיים כמתבקש על מנת לשפר את איכות חייהם של השכבות החלשות בישראל, מה שיוצר פערים משמעותיים בין משפחה חלשה בפריפריה למשפחה מבוססת במרכז".

"לא ייתכן שיהיו פערים כה גדולים ומשמעותיים בין ילדים בישראל וקיטוב בין משפחה שיש לה יכולת כלכלית למשפחה שאין לה יכולת כלכלית", הדגיש מקלב, "אלו פערים שהדעת אינה סובלת. במשך השנים הוקמו אינספור ועדות שבדקו, חקרו והמליצו, אבל דבר לא נעשה. על מנת לבצע שינוי אמיתי, חייבים לשנות מדיניות ועל הרשויות להתעשת ולפעול יותר למען השכבות החלשות בישראל".

אחריו נשא דברים מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, ששיבח את ח"כ מקלב על הירתמותו למען השכבות החלשות ושכבות הביניים בישראל.

"אני מוכרח לציין כי על אף שמדובר בחבר כנסת מסיעה חרדית, דאגתו נתונה לכלל ילדי ישראל. ח"כ מקלב הוא אחד הלוביסטים החשובים של השכבות החלשות בכנסת והוא אחד מחברי הכנסת החברתיים ביותר בכנסת", ציין ד"ר קדמן.