שירת התקווה בהלוויה הנרצחים

ארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול "היפר כשר" בפריז, יואב חטאב, בן 21, יוהן כהן, בן 22, פרנסואה-מישל סעדה, בן 60, ופיליפ ברהאם, בן 40 הי"ד הובאו (בצהריים) למנוחות בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים.

אלמנתו של פיליפ ברהם, ולארי, ספדה לבעלה בעברית ואמרה כי הוא היה אדם מושלם. "פיליפ אהובי היקר היה בן אדם שחושב קודם כל על אחרים לפני עצמו. הוא היה בעל מעולה ואבא שחי רק בשביל הילדים שלו. היום הוא עם הבן שלי ואני בוכה אבל אני יודעת שאתם כולם בוכים איתי. אני מודה לכולכם", אמרה ברהם בקול חנוק מדמעות.

הנשיא ראובן ריבלין ספד לנרצחים, "יואב, יוהן, פיליפ ופרנסואה-מישל – לא כך רצינו לקבל אתכם ואת פניכם כאן בארץ. ביקשנו אתכם חיים. ברגעים אלו אני עומד מולכם בלב שבור, נרעד וכואב, ואיתי עומדת בוכה אומה שלמה".

"אמנם השבועות והחודשים האחרונים מוכיחים שהטרור לא מבחין בין דם לדם, אך עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שהטרור רודף במוצהר את בני העם היהודי, את לובשי הציצית וחובשי הכיפה...מסוכן להתכחש לעובדה שמדובר באנטישמיות. על מנהיגי אירופה לפעול באופן אקטיבי ולהתחייב לנקוט יד קשה להחזרת תחושת הביטחון של יהודי אירופה".

ריבלין הזמין את יהודי צרפת לעלות לישראל, "אזרחי צרפת היהודים, ברוכים אתם בבואכם. ארצנו – ארצכם. ביתנו – ביתכם. זרועותינו פתוחות לראות אתכם בשיבת ציון, אולם השיבה למולדת לא צריכה לבוא מתוך ייאוש ומצוקה, הטרור לא הכניע אותנו מעולם ואין אנו רוצים שהטרור יכניע אתכם. רוצים אנו שתבחרו בישראל מתוך אהבה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הארבעה נרצחו אך ורק בשל היותם יהודים, "חייהם נגדעו בהתקף של שנאה של מרצח שפל. זו הקנאות המורעלת של תנועות הטרור של האסלאם הקיצוני, שמחוללות מעשי זוועה ברחבי העולם", אמר נתניהו.

"הגיע הזמן שכל בני התרבות יתאחדו ויעקרו אויבים אלה מתוכנו. רוב מנהיגי העולם מתחילים להבין שהטרור הזה של האסלאם הקיצוני מהווה איום ממשי ומוחשי על שלום העולם בו אנו חיים", הסביר נתניהו.

יו"ר העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "קו ישיר מחבר בין מתקפות המחבלים על פריז לבני העוולה שפרצו לפני כחודשיים לבית הכנסת בשכונת הר נוף וירו במתפללים לבושי טלית. השנאה היא אותה שנאה יוקדת, המטרה היא אותה מטרה: לפגוע בכל מי שחושב, חולם או מתפלל אחרת ממנו, בין אם הוא יהודי, נוצרי או מוסלמי".

"הטרור מבקש לזרוע פחד בקרב כל שוחרי הדמוקרטיה, הפלורליזם והסובלנות; להרתיע אזרחים מלקיים את שגרת יומם ולהרתיע עיתונאים מלבטא את דעתם. ולגזול את התקווה ואת האמונה של כל אחת ואחד מאיתנו. והיום כולנו מאוחדים סביב ההבטחה חוצת יבשות: הטרור לא ינצח. לא ניתן לו להסיט אותנו מדרכנו ולא לקבוע את גורלנו".

נרצחו רק בשל היותם יהודיםערוץ 7