השר אורי אריאל, ח"כ אורית סטרוק ומנכ"ל רשות העתיקות ישראל חסון סיירו הבוקר (שלישי) באתר הארכיאולוגי תל חברון ונחשפו לממצאים שהתגלו במקום בשנתיים האחרונות.

השר אריאל וחברת הכנסת סטרוק פעלו עוד במהלך הקדנציה הקודמת מול שר הביטחון דאז אהוד ברק על מנת להעביר לרשות העתיקות את 2 החלקות ואף לתקציב החפירה והנגשת המקום למבקרים.

במהלך החפירה נשלל קיומם של ממצאים בחלקה אחת ובה צפוי לקום מרכז מבקרים, זאת לצד החלקה השניה בה נמצאו ממצאים אריכאולוגיים רבים מימי אברהם אבינו ובהם: גתות, מקוואות בורות ומערכות מים מסועפות, חותמות וביצורים.

בפני השר אריאל וח״כ אורית סטרוק הוצגו התוכניות לשימור ממצאי החפירות וכן להקמת מרכז המבקרים. השר אריאל הבטיח כי יפעל לקידום בניית המרכז.

לדברי השר אורי אריאל, "רשות העתיקות עושה כאן חפירות באופן יוצא מן הכלל מבחינת הממצאים. הממצאים כאן מוכיחים מעל לכל ספק שחברון היא עיר יהודית עוד מימי אברהם אבינו. חשוב זה לשמור על המקום ולפתח אותו על מנת שננחיל את ההיסטוריה מהיכן באנו ומהיכן האבות לדורות הבאים״

ח"כ אורית סטרוק הוסיפה, כי "זהו חלום של שנים שהתגשם. תמיד ידענו שבמקום הזה טמונים שורשינו בחברון המקראית והנה סוף סוף אנחנו חושפים ומשמרים אותם. אף אחד לא יוכל להגיד יותר שחברון היא עיר ערבית. מי שרואה את החיים היהודים הבוקעים מתוך החפירות לא יוכל לומר אחרת".