יהדות התורה. ארכיון
יהדות התורה. ארכיוןפלאש 90

במהלך וועידת מנהלי תלמודי התורה החרדיים, אמר חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) כי הסדרת תקצוב מוסדות החינוך הוא תנאי סף לכניסה לקואליציה העתידית.

 "אחד מתנאי הסף של יהדות התורה לכניסה לכל קואליציה עתידית הוא, פתרון והסדרת תקציב מוסדות החינוך והת"תים", סיפר.

עוד הוסיף ח"כ אשר כי "כשם שלא הצליחו לשבור אותנו באופוזיציה כך לא יצליחו לקנות אותנו בתפקידים ותופינים, כשם שנלחמנו באופוזיציה כך בעז"ה נלחם בקואליציה".

ח"כ מאיר פרוש תקף את ממשלת נתניהו היוצאת. ''אחרי שנתיים של ממשלה רעה יש שברון, אנשים מדוכדכים, אני לא רוצה לומר מיואשים, אבל כל אחד מאתנו, כל אחד ביהדות החרדית, כולם שואלים מה יהיה? האם הנציגות בכנסת תוכל לשנות את חוקי הגזירות? האם את כל זה הח''כים של יהדות התורה יוכלו לשנות? התשובה בעזרת ה' היא כן".

"אני אומר לכם, תאמינו, אפשר לשנות, אפשר להפוך את הכל לטובה כמו שאפשר לקלקל בשנתיים, אפשר לתקן בשנתיים, צריך רק סיעתא דשמיא''.

פרוש פנה למנהלי תלמודי התורה. ''אתם משתתפי הוועידה, אתם הזקנים שקניתם חכמה, אתם יכולים להיות השליחים שלנו, להעביר את מסר, אתם צריכים לומר שיש גדולי ישראל שממנים שליחים שאם ירצה ה' – עם קואליציה נוחה, נתקן את החוקים, התקנות והגזרות".

בהמשך רמז על העדפת ''יהדות התורה'' ללכת עם ממשלה בראשות הליכוד. "אותו גוש שגדולי ישראל הגדירו אותו לפני 19 שנים ולפני 16 שנים, המועמד שמפלגתו קרובה יותר למסורת ישראל, אותו גוש, אותו מועמד, צריך נציגות חזקה, איתנה בכנסת. הוא צריך עוד חכ"ים של יהדות התורה, זו מלחמה בכפירה".

בדבריו עקץ פרוש את מפלגת הבית היהודי. "אלה שמצטיירים כדתיים והם מבקשים להכניס בנו את הקרירות, בכל מיני אצטלאות כנגד כל אלה שלוחמים בנו, אלה מהימין שנגררים ואלה הדתיים שנתנו יד, שחברו לגרוע שבמפלגות, כדי לנסות חס ושלום למוטט את היהדות החרדית".