זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: פלאש 90

יו"ר מר"צ, חברת הכנסת זהבה גלאון, מתכוונת לעתור ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שזה יבלום את תכניתו של שר הבינוי, אורי אריאל, לשכן עולים מצרפת בישובי יהודה ושומרון.

נזכיר כי השר אריאל שיגר מכתב למועצת יש"ע ובו ביקש לאתר יישובים בהם יוכלו להיקלט עולים רבים מצרפת שצפויים לעלות לישראל על רקע מתקפת הטרור בפריז.

השר אריאל הורה לגורמי מקצוע במשרד הבינוי וברשות מקרקעי ישראל לתכנן הרחבת יישובים כדי לקלוט את העולים. "אין ספק שיהודי צרפת חשים הזדהות עמוקה עם מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון", כתב אריאל, "ושם ירצו לקבוע את משכנם".

בעקבות הדברים התעוררה ביקורת חריפה בשמאל הקיצוני נגד אריאל. הפרשן אמנון אברמוביץ' טען בחדשות ערוץ 2 כי כאשר יגיע דבר מכתבו של אריאל לשלטונות הצרפתיים הדברים עשויים לעורר את חמתם. לדבריו לא סביר שיהודים הנמלטים משכניהם המוסלמים בצרפת ימצאו את משכנם בין כפרים ערבים ביהודה ושומרון.

נזכיר כי כבר אתמול ביקרו ראשי 'העבודה', חברי הכנסת הרצוג ולבני, את ראש הממשלה על תכניתו של השר אריאל. לדבריהם מדובר במהלך ציני שפוגע במעמדה של ישראל בעולם. לטעמם לא רק שהמהלך "יעמיק את הבידוד שביבי הכניס אותנו לתוכו", אלא גם יפגע עמוקות ביחסים שלנו עם יהדות התפוצות".

כאמור, יו"ר מר"צ, חברת הכנסת גלאון, אינה מסתפקת בביקורת אלא מתכוונת להוביל מהלך מעשי שיבלום את תכניתו של השר אריאל. הצעד הראשון מבחינתה הוא הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בדרישה שזה יאסור על הכנתה של התכנית לקליטת עולים ביו"ש.

השר אריאל הגיב להודעתה של גלאון ואמר כי ״זהבה גלאון היא האחרונה שיכולה להטיף לי על ציונות. בניגוד לה ולשותפיה, היהודים בצרפת הם ציוניים אמיתיים אוהבי העם והארץ שרואים בהתיישבות בא״י חשיבות לאומית. בניגוד לזהבה ושות׳ שעסוקים בנהי ובכי אני עסוק בעשיה ופועל למציאת פתרונות לקליטת העולים בכל הארץ במיוחד ביישובים להם ביקוש רב מצד העולים. פניתי למועצת יש״ע כפי שפניתי לשלטון המקומי והמועצות האזוריות ואני לא מתכוון להתנצל על זה. אם זהבה רוצה להתלונן זאת זכותה. היא מביכה רק את עצמה״.