מתקשים לשכנע את הילד להתקלח?

גם אם הילד לא רוצה לישון או לאכול, ניתן לשווק לו כל דבר שאנו רוצים שיעשה - אם רק נעשה זאת באימוץ אג'נדה מתאימה.

רחל בן אליהו , כ"ג בטבת תשע"ה

תינוק מחשב ילד מסך משחק
תינוק מחשב ילד מסך משחק
Office XP

הורות עכשיו
ד''ר אלי שגיא
הוצאת כנרת זמורה ביתן, 313 עמ'.

רובם המוחלט של ההורים מתקשה לשכנע את הילדים בעשיית פעולה מסוימת (כמובן חוץ ממיעוט קטן, שהילדים שלו הולכים לישון בזמן, גומרים את כל האוכל בצלחת ואף פעם אין להם כינים...).

אם אתם משתייכים לחלק הזה של הציבור, מומלץ לכם לעיין בספרו של ד''ר אלי שגיא.

ד''ר שגיא הוא פסיכולוג, והוא מבקש להתייחס לכל עניין השכנוע כשיווק.

בתחילה ההתייחסות לילד היא כאל לקוח ובשביל שיעשה משהו – עלי לשווק זאת ללקוח, צרם לי. אך עם קריאת ההקדמה כבר הבנתי שאין הכוונה לוותר על ההיררכיה בבית.

הכותב מודע לכך שישנם דברים שהילד יעשה כי כך אמרו לו נקודה. אך חלק מהדברים ניתן להשיג על ידי דיאלוג של שיתוף פעולה, שיצמצם את החיכוכים בין ההורים לילדים.

בספר מוצגת זוית ראיה חדשה, ולצידה הצעות רבות ומגוונות כיצד ניתן לגייס את הילד לטובת העניין, על ידי אסטרטגיות מעולם השיווק.

לדוגמה: כמו שמחלקים דוגמיות של מוצר חדש כשרוצים להכניסו לשוק, עשו זאת עם מאכל שאתם רוצים שילדכם ייחשף אליו והוא עשוי להתנגד. ישנם רעיונות מעניינים נוספים כמו יצירת מחסור מכוון במוצר, קיום אירוע חגיגי להשקה, מועדון חברים ועוד.

מחלקם של הרעיונות לא נפלתי מהכיסא, למשל שיטת צבירת המדבקות עד לצ'ופר מובטח, שהורים רבים משתמשים כחלק מהשגרה: להתלבש בבוקר, לסדר את החדר ועוד. בספר רעיון זה מתואר בשם "עשה –קבל מתנה" שגרם לי להרהר בכך שלמעשה, כשאנו קונים במבצעים, מפעילים עלינו מניפולציות פשוטות של ילדים...

אז אם בזכות הספר שעת ההשכבה תהיה פשוטה יותר או סידור הצעצועים מהיר יותר (אחד הנושאים שנידון בספר בהרחבה וניתנות לו לפחות חמש הצעות להתמודדויות מגוונות) הרווחתם. ודאי שהרווחתם אם הקניה הבאה תהיה מושכלת יותר בזכות ההבחנה בשיטות השיווק.