הרב אריאל

על רקע גל החקיקה האנטי יהודי בכנסת היוצאת, קורא הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן ונשיא פורום ''חותם'' המאגד את מכוני המחקר התורניים, לפעול לחקיקה שתחזק את ערכי המשפחה.

את הדברים אמר הרב אריאל בעת שקיבל לידיו את החוברת "משפחה על סדר היום" שהוציא פורום ''חותם'', בשיתוף עם מכון פוע"ה, ובה סקירה על הנסיונות לפגיעה במשפחה הטבעית, על ידי גל החקיקה שהיה בכנסת הקודמת.

בעקבות פרשת שמות בה מתוארות גזירות פרעה, אמר הרב אריאל כי "גזירת פרעה בצורות אחרות היא גזירה שקיימת בכל דור ודור".

"בימינו הגזירה מגיעה מבחוץ על ידי אווירה עולמית של תרבות בעייתית שבאה לפרק את המשפחה וזה אסון", אמר הרב אריאל. "זו אווירה עולמית שאומרת דחיית הנישואים עד גיל מבוגר. חיי הפקרות, חוסר נאמנות ופירוק. כמעט כל ילד שלישי בעולם לא חי במשפחה מסודרת. ילד שגדל במשפחה מפורקת לא גדל בצורה נורמלית. עם ישראל הביא לעולם את הערך של משפחה מסודרת ואנחנו צריכים לחזק את זה".

בהמשך דבריו התייחס הרב למצב הכלכלי המביא לדחיית גיל הנישואין ולהפחתת שיעור הילודה. "לצערנו רוב הנישואין היום הם מעל גיל 30. זה אסון לעם ישראל. אנשים חיים בלי מסגרת משפחתית אז אין ילדים, ויש כאלה שגם אח"כ לא רוצים ילדים, ואם כן רוצים להביא ילדים לעולם בגיל מבוגר אז כבר יכולות להיות בעיות פוריות.

''עם ישראל בצורה כזו לא יכול להתקיים. המשפחה זה ערך ראשוני וחייבים למצוא דרך איך לחזק את המשפחה ולאפשר למשפחה צעירה דיור, לאפשר למשפחה צעירה לימודים ולאפשר למשפחה צעירה את החזקת הילדים שלה".

"לא יתכן שאנשים ידחו את הנישואים כי אין להם פרנסה ולא יוכלו לגדל את הילדים. זו גזירת פרעה. זה שאנחנו לא עושים מספיק לחיזוק המשפחה שכל זוג יוכל להתחתן בגיל צעיר, לבנות בית מסודר ולגדל ילדים בצורה טובה אנחנו גוזרים גזירה על הציבור. צריך למצוא את הדרך לחזק את המשפחה".

לדברי הרב אריאל יש להשקיע בחיזוק המשפחה על ידי "חינוך, הסברה ושכנוע עצמי שאין תחליף למשפחה היהודית. התשתית של עם ישראל זו המשפחה. ככל שהבית יותר חזק ושלם וטהור, כך עם ישראל יהיה חזק יותר".