ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (מוצאי שבת) כי ישראל דוחה על הסף את ההחלטה השערורייתית, כלשונו, של התובעת של בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בבדיקה של ''פשעי מלחמה" שבוצעו במהלך מבצע צוק איתן.

"בעקבות ההחלטה האבסורדית הזאת, החמאס כבר הודיע שהוא יגיש תביעות נגד מדינת ישראל, ואני לא אתפלא אם בקרוב נשמע דברים דומים מחיזבאללה, מדעאש ומאל-קעידא", אמר נתניהו. "לאיזה אבסורד התדרדר בית הדין הבינלאומי?''

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית ג'ון קרי, וביקש את התערבותה מול תחילת הבדיקה של בית הדין בהאג.

לדברי נתניהו, ימים ספורים אחרי שהטרור של האסלאם הקיצוני ביצע את הטבח בצרפת, החליטה התובעת של אותו בית דין לפתוח בבדיקה דווקא נגד מדינת ישראל, שמגינה על אזרחיה מפני החמאס, ארגון טרור של האסלאם הקיצוני שאמנתו קוראת לבצע טבח ביהודים באשר הם.

''זהו אותו חמאס שנמצא בברית עם הרשות הפלסטינית, ושפושעי המלחמה שלו ירו אלפי טילים לעבר אזרחי ישראל בקיץ האחרון", הזכיר ראש הממשלה. "יש כאן היפוך מוחלט של מטרות היסוד שבגינן הוקם בית הדין הבינלאומי. זהו בית הדין שנוסד בין היתר בעקבות רצח העם שבוצע ב-6 מיליון יהודים ע״י הנאצים''.

"עכשיו, בעיוות צדק שאין שני לו, הפלסטינים מנצלים בית-דין זה כנגד מדינת היהודים שמתגוננת מפני הטרור הרצחני שתוקף אותנו ועכשיו גם את העולם כולו'', הוסיף נתניהו. ''אכן, אין אבסורד גדול מזה".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב גם הוא בחריפות להחלטת בית הדין בהאג ואמר כי היא "צבועה ושערורייתית, ומעניקה רוח גב לטרור במקום להילחם בו.

"בשעה שארגוני טרור יורים אל עבר ריכוזי אוכולוסייה בישראל מתוך ריכוזי אוכלוסייה ברצועת עזה ובמקומות אחרים, ובעת בה הטרור האסלאמי מרים ראשו באירופה ומאיים על מדינות העולם החופשי - בוחר בית הדין בהאג בצעד שאין לו כל קשר למציאות''.

לדברי שר הביטחון, ישראל וצה''ל מתמודדים עם ארגוני טרור חסרי מעצורים, ועושים זאת תוך הקפדה על ערכי מוסר וניסיון למנוע ככל הניתן פגיעה באזרחים בלתי מעורבים.

"מן הראוי שבית הדין בהאג יבקש לחקור את הטרור וההסתה הפלסטיניים או את רציחתם השיטתית של מאות אלפי אזרחים במדינות ערב, ולא מדינה דמוקרטית שמגנה על עצמה ומקיימת מערכת משפט עצמאית ובלתי תלויה", הדגיש השר יעלון.

גם השר לשעבר יאיר לפיד, יו"ר ''יש עתיד'', תקף בחריפות את החלטת בית הדין הבינלאומי. ''העולם יצא מדעתו", תקף לפיד, "אלפי טילים על ישראל, מנהרות טרור לעבר גני ילדים, ארגון איסלאמיסטי מעוות מנסה לרצוח אזרחים, ומה עושה בית הדין בהאג? מחליט לחקור את ישראל.

"זה טירוף, זוהי צביעות. אנחנו לא נשאל אף אחד בעולם איך להגן על עצמנו", הבהיר לפיד.