יו"ר המועצה לשלום הילד, ד''ר יצחק קדמן, ממשיך גם הבוקר (ראשון) לתקוף את סרטון התעמולה של מפלגת הליכוד שדלף אמש לרשת.

"חוק הבחירות קובע במפורש שלא ישותף בתעמולת הבחירות ילד שגילו מתחת לגיל 15", הבהיר קדמן. "בעבר זה היה מאוד נפוץ, לכל מפלגה היו את הילדים שלה ובעקבות זה נכנס הסעיף לחוק. מי שראה את הסרטון יודע שנעשתה עבודה מושקעת, החתימו הורים מראש על השתתפותם".

בראיון לתכנית הבוקר של ערוץ 10 הבהיר קדמן כי מדובר בניצול של ילדים שאינם מבינים במה הם לוקחים חלק. "אין ספק שהעניין הזה אסור על פי החוק. מדובר בניצול ציני של ילדים, שהרי לא משתתפים בבחירות או מבינים בכלל מי אלה ציפי או נפתלי. לביים ילדים רק כדי להעליב פוליטיקאים אחרים זה בכלל לא לעניין", טען.

ח''כ שלי יחימוביץ' (העבודה) ביקרה גם היא את אנשי הליכוד. "הם עברו על החוק ביודעין, זה סרט שהופק מלכתחילה תוך ידיעה ברורה שהם הולכים לעבור את החוק", טענה. "הם רצו לשדר את זה כאילו זה דלף מאולפני הבחירות, וכך הם השיגו את התוצאה הכי טובה - זה מוצג בטלוויזיה, במיינסטרים", הוסיפה יחימוביץ'.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "מדובר בסרטון, אחד מיני רבים, שהוכן במטה ההסברה ולא אושר לפרסום ולשידור. הסרטון צולם על סמך חוות דעת משפטית, שהכין מראש היועץ המשפטי של הליכוד, ולאחר שהתקבלו האישורים הנדרשים לרבות אישורי ההורים.

''לצערנו, עקב טעות טכנית, הגיע הסרטון לרשת האינטרנט אף שלא אושר לפרסום ולשידור על ידי מטה ההסברה של הליכוד".