חשיפת מנהרה ברצועת עזה בצוק איתן
חשיפת מנהרה ברצועת עזה בצוק איתןדובר צה"ל

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) לא מתרגש מהחלטת התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בבדיקה נגד ישראל, בחשד לביצוע ''פשעי מלחמה'' ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

"על ראש הגנב בוער הכובע", אמר בנט לגלי צה''ל, "אם הפלסטינים יוצאים להאג יש לנו רשימה כאורך הגלות על פשעי מלחמה שלהם, על רצח יהודים, על כך שאבו מאזן ממן רוצחים שיושבים בכלא בקצבאות חודשיות

''ידיהם מגואלות בדם, ומי שיש לו דם על הידיים לא כדאי לו להתעמת על זה", הזהיר יו"ר מפלגת הבית היהודי.

בנט התייחס גם לסרטון התעמולה של הליכוד בו הוא מוצג כילד שמשחק בטנקים. "לפחות הילד הזה לא ייתן לטילים לעוף על נתב"ג", אמר שר הכלכלה. "כבר כולם יודעים מי בצוק איתן הניח את התכנית להשמדת המנהרות כבר ב-30 ביוני, ומי בלם את זה במהלך שלושה שבועות עד שבסופו של דבר יצאנו באיחור מאוד כבד ושילמנו מחיר מיותר".

אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל דוחה על הסף את ההחלטה השערורייתית, כלשונו, של התובעת של בית הדין הבינלאומי בהאג.

"בעקבות ההחלטה האבסורדית הזאת, החמאס כבר הודיע שהוא יגיש תביעות נגד מדינת ישראל, ואני לא אתפלא אם בקרוב נשמע דברים דומים מחיזבאללה, מדעאש ומאל-קעידא", אמר נתניהו. "לאיזה אבסורד התדרדר בית הדין הבינלאומי?''

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית ג'ון קרי, וביקש את התערבותה מול תחילת הבדיקה של בית הדין בהאג. לדברי נתניהו, ימים ספורים אחרי שהטרור של האסלאם הקיצוני ביצע את הטבח בצרפת, החליטה התובעת של אותו בית דין לפתוח בבדיקה דווקא נגד מדינת ישראל, שמגינה על אזרחיה מפני החמאס, ארגון טרור של האסלאם הקיצוני שאמנתו קוראת לבצע טבח ביהודים באשר הם.

''זהו אותו חמאס שנמצא בברית עם הרשות הפלסטינית, ושפושעי המלחמה שלו ירו אלפי טילים לעבר אזרחי ישראל בקיץ האחרון", הזכיר ראש הממשלה. "יש כאן היפוך מוחלט של מטרות היסוד שבגינן הוקם בית הדין הבינלאומי. זהו בית הדין שנוסד בין היתר בעקבות רצח העם שבוצע ב-6 מיליון יהודים ע״י הנאצים''.

"עכשיו, בעיוות צדק שאין שני לו, הפלסטינים מנצלים בית-דין זה כנגד מדינת היהודים שמתגוננת מפני הטרור הרצחני שתוקף אותנו ועכשיו גם את העולם כולו'', הוסיף נתניהו. ''אכן, אין אבסורד גדול מזה".