ריבלין ובירד. היום
ריבלין ובירד. היוםצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (ראשון) פגישת עבודה עם שר החוץ של קנדה, ג'ון בירד, במסגרת ביקורו באזורנו.

בפתח הפגישה יצא הנשיא אל שר החוץ הקנדי וקיבל את פניו בחום לאחר ששמע על האופן בו הסתיים ביקורו של השר ברמאללה, שם על פי הדיווחים התקבל שר החוץ באופן מבזה ובלתי ראוי על ידי קהל פלסטיני.

ריבלין התייחס בראשית דבריו להחלטת התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג ואמר, כי "החלטת התובע הינה אירונית ולמעשה מעניקה מתנה לטרור וחילול הקודש של המשפט הבינלאומי. מדינת ישראל מחויבת לסטנדרטים הכי גבוהים בחוק הבינלאומי".

"במצב הנוכחי אירגוני הטרור אינם נותנים דין וחשבון, ומנצחים הן בהטלת טרור על אזרחי ישראל והן בתביעת ישראל על ההגנה על אזרחיה. על החוק הבינלאומי להבהיר מה יכולה מדינה לעשות בכדי להגן על אזרחיה מפני טרור", הוסיף ריבלין.

הנשיא הדגיש, כי "אין פתרון אחר חוץ ממשא ומתן ישירים. צעדים חד צדדיים לא יפתרו את הקונפליקט, אלא רק יעניקו יותר כוח לקיצונים".

שר החוץ הקנדי הודה לנשיא בחום על קבלת הפנים ועל דבריו ואמר: "ישראל וקנדה חולקות את אותם הערכים, על כן הידידות בינינו איתנה כסלע. הטרור הוא המאבק המרכזי של דורנו, ואנו נאבק לצד ישראל כתף אל כתף. אין לי ספק כי לו העם הקנדי היה עומד במתקפה דומה לזו שחוויתם בקיץ האחרון הוא היה דורש מממשלתו דרישה אחת- שייפסק הירי. זו לא זכות של ממשל להגן על אזרחיו זו חובתו".

שר החוץ בירד התייחס בדבריו גם להחלטת התובע של בית הדין הבינלאומי בהאג. "הקהילה הבינלאומית קשרה יד אחת של ישראל מאחורי הגב בכל הנוגע לדעת הקהל, החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לבחון אפשרות לחקור את ישראל כמוה כמו קשירת ידה השנייה של מדינת ישראל, וקנדה לא תאפשר זאת", אמר בירד.