ראשי ממשלות ישראל ויפן. הערב
ראשי ממשלות ישראל ויפן. הערבצילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) בירושלים עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה.

ראש ממשלת יפן הגיע לישראל בראש משלחת של למעלה מ-100 אנשי ממשל ונשיאי החברות היפניות המובילות בעולם במטרה להרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות.

יפן נחשבת לכלכלה השלישית בגודלה בעולם עם תמ"ג של 4.73 טריליון דולר (נתוני 2013), וזהו ביקור ראשון של ראש ממשלת יפן בישראל מאז 2006.

בפתח פגישתם אמר ראש הממשלה נתניהו, כי "אני שמח לקבל את פניך, ראש הממשלה. זה ביקור גומלין לביקור שלי ביפן. הוא מקנה לנו הזדמנות היסטורית לחבר בין היכולות של העם היפני והעם בישראל. אני חושב שיש הרבה תחומים כלכליים, טכנולוגיים ואחרים שבהם נוכל לשתף פעולה, ואני מצפה לעשות כך, לטובת שני העמים שלנו".

בפגישה עם 26 אנשי עסקים יפנים ונשיאי חברות יפניות שהתקיימה מיד לאחר מכן אמר ראש ממשלת יפן אבה, "ניצלנו את ההזדמנויות מהביקור של ראש הממשלה נתניהו ביפן בשנה שעברה, ועכשיו אנו עדים להתקדמות מתמדת ורחבת היקף בפיתוח היחסים הבילטרליים בינינו".

לדבריו, "בין התחומים שבהם אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק, תחום הכלכלה הוא התחום שבו קיים הפוטנציאל הגדול ביותר לחיזוק היחסים בין שתי המדינות. הבאתי אתי לביקור הזה משלחת של אנשי עסקים. כל חברי המשלחת הם מובילים בתחומם, כלומר, מנכ"לים של חברות עם פעילות עסקית ענפה עם ישראל, וכולם חולקים את הרצון לקיום יחסים עסקיים עם ישראל".

"הבנתי שלאחרונה התקבלה החלטה בממשלת ישראל לחזק את היחסים הכלכליים בין יפן לישראל. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולעודד את ראש הממשלה להתנסות באופן ישיר ולחוות את הרצון של קהילת העסקים ביפן, של תאגידים מרכזיים ועסקים קטנים ובינוניים וכן גופים אדמיניסטרטיביים עצמאיים", הוסיף ראש ממשלת יפן.