האם אפשר לסנן תכנים גם במכשירים החכמים?

מוצר חדש ומהפכני, המאפשר גלישה בטוחה ומוגנת גם בטלפון הסלולארי, פותח והושק לאחרונה בעקבות מחקרים שהעלו כי כמות אדירה של בני נוער דתיים נחשפת לתכנים שאינם הולמים בגלישה בטלפון הסלולארי.

על פי מחקרים עדכניים, למעלה ממחצית מתעבורת הגלישה באינטרנט כיום נעשית באמצעות מכשירי טלפון סלולארי ולא באמצעות הרשת הביתית.

השינוי המשמעותי בהרגלי הגלישה מציב אתגר לא פשוט בפני הורים ומחנכים: לאחרונה פורסם סקר ובו נתונים דרמטיים לפיהם 53 אחוזים מבני הנוער הדתיים מעידים כי הם או חבריהם נחשפו לתכנים מיניים לא הולמים בגלישה באינטרנט הסלולרי, מחצית מבני הנוער הדתיים סיפרו כי נחשפו לסרטוני אלימות קשה ולעריפת הראשים של ארגון דעאש בגלישה באינטרנט הסלולארי. עוד דיווחו בני הנוער הדתיים כי הם מקבלים ושולחים בממוצע 325 הודעות וואטסאפ מדי יום.  

בחברת אינטרנט רימון הבינו כי מתן הגנה בגלישה ברשת הביתית בלבד אינה מספקת וכי ללא הגנה גם לגלישה באינטרנט הסלולארי, נשארים הילדים ובני הנוער חשופים לתכנים קשים ללא כל גבול.

בחודשים האחרונים פיתחה החברה את היישום החדש "רימון סלולארי" אשר מעניק הגנה חכמה גם בגלישה באמצעות הטלפון הסלולרי. היישום החדש זהה למוצר הביתי של החברה ומאפשר ארבע רמות הגנה שונות החל מהבסיסית המונעת חשיפה לפורנוגרפיה ולתכני אלימות בלבד, ועד לרמה ההרמטית המונעת גישה לתכנים שאינם תואמים אורח חיים תורני ומאפשרת גישה רק לדואר האלקטרוני.

היישום החדש מעניק הגנה בכל מקום גם במקרה של התחברות על ידי המכשיר הסלולארי לרשת WI-FI.

מלבד ההגנה בסינון האינטרנט, מאפשר המוצר החדש גם את הגבלת שעות הגלישה במכשיר עליו הוא מותקן. להורים ניתנת היכולת לקצוב מראש את כמות שעות הגלישה לטלפונים של ילדיהם וכן לקבוע את השעות המדויקות שבהן יתאפשר לילדים לגלוש באינטרנט. השירות מתאים לכל חברות הסלולר ומיועד למכשירי האנדרואיד גרסה 4 ומעלה.

יריב פאר, מנכ"ל אינטרנט רימון הסביר "זיהינו את השינוי בהרגלי הגלישה בייחוד בקרב בני נוער והבנו כי הגנה על גבי רשת האינטרנט הביתית כבר אינה מספיקה. הסלולאר הפך להיות מדיה מרכזית ולכן אך טבעי שנשקיע בפיתוח פתרון לנושא. הפתרון הינו פתרון סלולארי מלא וחכם, כמו שאר המוצרים שלנו, המאפשר לכל בני המשפחה להמשיך ולגלוש בצורה אחראית וחופשית ללא הפרעה לחוויית הגלישה הסלולרית ובכך להמשיך וליהנות מכל הטוב שמציע האינטרנט".